brissebisse

Trådstartare
Hej! Jag har testat en Terry´s hopp eller allroundsadel på min unghäst och den verkar ligga väldigt fint. Sadeln ser väldigt gammal ut och jag kan inte hitta en enda annan Terry´s på marknaden just nu att jämföra priset, 3 500, kr med. Det går inte att utläsa modellnamn eller storlek på sadeln. Någon som har aktuell info? TIllverkas de längre? Värde? Vill ju veta att jag kan sälja den igen när min häst inom kort har vuxit ur den. Undrar också om någon känner till en liknande form på sadel, annat märke som kan passa om en Terry´s passar. Någonstans läste jag att en Pessoa är liknande. GIssar att min häst har svängd rygg. En wintec t ex passade inte alls.

Sv: Terry´s

Jag har en terry´s och det är en av dom bästa sadlar jag haft!
Min ser dock inte gammal ut även om den är det...beror nog på hur välskött din sadel är.

ja den ser fin ut ovanpå men gammal under... Vet du någon modell som är liknande denna, dvs vad gäller passformen på hästen?

Har din smal kanal? då är det troligen den nyare modellen för dom äldre har bredare kanal...det va mkt därför dom sluta säljas pga att kanalen blev sämre i den nya modellen.

googla terry jumping saddle så får du fram en hel del resultat, terry, mark todd och pessoa är på något sätt förknippade, såg nu att eric thomas har en terry nu och eric thomas är även det märket förknippat med pessoa, är så krångligt nu för tiden att flera sadelmärke är egentligen samma ägarkoncerner och tillverkas många gånger i samma fabriker och ofta tom på samma bommar men med helt olika kvaliteter på lädret och då väljer att göra det med helt olika märke istället för att bara ha olika prisnivå sadlar antagligen för att inte dra ner ryktet om sin kvalitet på de dyra sadlarna.

TAck så mycket för info! Min sadel har bred kanal så det är nog den äldre modellen. Kanska skulle prova en pessoa också.

Liknande trådar

Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 979
Utrustning Hej alla sadelkunniga! Hoppas ni kan ge mig några synpunkter på mitt näst intill helt oplanlagda sadelköp. Jag är ingen ryttare...
Svar
8
· Visningar
4 374
Senast: oki
·
Utrustning Förlåt, förlåt, förlåt att jag inte sitter och kollar upp alla svar själv. Men jag pallar inte, det är tusen sadeltrådar här inne...
2
Svar
38
· Visningar
4 584
Hästmänniskan Jag är född med ett beckenfel; beckenbenet vrider sig succesivt så att det tippas framåt. Till följd av detta dras också ryggraden ihop...
2
Svar
32
· Visningar
4 345
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar