Terrenghinder?

OliviaLillans

Trådstartare
OBS! Vet ej om jag placerade tråden rätt...

Iallafall, min ponny är på sommarbete, på detta sommarbetet finns det inga bomar/hinderstöd, inpricip inget till hoppningen. Därför undrar jag om man kan ta pinnar som bara ligger på marken och göra små hinder av det. Får man göra det; såklart inte ta grenar från tröd utan från backen bara. Är detta lagligt? Utan att fråga markägaren?
 
Sv: Terrenghinder?

Ja, du får lov att samla pinnar/grenar från marken utan att fråga om lov.
Allemansrätten ger dig tillstånd till det men visst är det bättre att be om lov om man springer på markägaren :)
 
Sv: Terrenghinder?

Se bara till att du plockar ner hindren efter dig om du bygger på stigar och vägar. :-)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 004
Senast: NOC14
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 604
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 705
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp