Terrängskydd

Thalbaz

Trådstartare
Jag är på jakt efter nya terrängskydd och vill gärna ha lite tips och rekomendtioner. :) Jag letar efter lätta skydd, gärna med luftkylning och de måste finnas i liten storlek. Herr häst på ca 160 cm har just nu vanliga Eskadronskydd i stl ponny som är på gränsen till för små...

Har tittat lite på Premier Equine, någon som har erfarenhet av dem?

Tidigare har jag haft new och gillade framskydden men bakskydden var värdelösa, de bara vred sig.

Tri-Zone funkar väldigt bra på min lilla o kortbenta häst. Har Tri-zone i fram och Dalmar (Medium) bak på honom. Har PE också i M som är något stora/precis på gränsen. Köpte Tri-Zone för 7-8 år sedan och de håller fortfarande :)

Jag tycker nog bakskydden på PE är värre.. Mina New skydd har aldrig vridit sig. Jag har båda varianterna men tycker ändå bäst om New.

Har nya mjuka Trizone o är supernöjd! Mot alla odds sitter de still o ger inga skav. Jag vill annats ha skydd ned skenor o dessa ser dessutom väldigt klumpiga ut men fasen vad nöjda både jag o hästen är. Terrängvarianten fram o allround bak. Fick prova av säljaren först :)

Är det någon som klämt på Veredus E-Vento? Lite sugen på att beställa ett par sådana eftersom Veredusskydden generellt sitter väldigt bra på min häst och brukar hålla länge men har bara sett dom på bild så svårt att veta hur bra de ser ut på riktigt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: Kristall10
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 697
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 761
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 342
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar