Terrängbanan idag :)

Bison

Trådstartare
Idag gjorde vi en paus i dressyrträningen o gav oss ut i terrängen. Han blev en aning spänd när jag red ffram, det smög runbt ett par o plockade blåbär i buskarna o det gillades inte av Flashan :p
Ibland blir det toppen språng, ibland lite nära o bland blir jag före, men men det blir bättre :)
Tidigare var han så osäker o saknade riktig bjudning, såfort vi kom minsta fel backade han av, tänker på hoppningen rent generellt nu. Nu tar han tag i det själv, jag får bromsa istället för att driva o han vill verkligen hoppa, det gör mig så himla glad :)
Så nu lite bilder, lite suddigt här o var tyvärr.

0108003.jpg

0108005.jpg

http://i43.photobucket.com/albums/e387/Dossahund/Flash Man/0108007.jpg

0108016.jpg

0108017.jpg

0108020.jpg

http://i43.photobucket.com/albums/e387/Dossahund/Flash Man/0108021.jpg

Sv: Terrängbanan idag :)

härliga bilder och en RIKTIGT underbar häst:love:
Hoppas det fortsätter att gå så här bra:bump:

det är en welshcob han är 7 år o kom hem till mig 28 maj

Är han din egen då, eller typ foderhäst?

Första bilden är ju så fin:love: Jag gillar hans kroppstyp/form!

det är min egen :)
jag gillar den bilen oxå, han får med sig ryggen så bra där, dressyrtränaren kallar honom för skottkärran eftersom han har en rumpa som är 1 dm högre än manken :p

Ni är jättefina, och han har verkligen blivit finare i kroppen sen jag såg er sist!

Kul att ni kommer igång! Blir det en 90-klass i mantorp?

jag vågar nog inte det.
Du måste ju komma hit o hjälpa oss lite!

det är min egen :)
jag gillar den bilen oxå, han får med sig ryggen så bra där, dressyrtränaren kallar honom för skottkärran eftersom han har en rumpa som är 1 dm högre än manken :p

Va roligt, du är väl väldigt lycklig över att ha honom kan jag tro:idea:
Ja precis:D
Hahah lilla skottkärran:smirk:

Hur stor är han? Jag har också en welsh cob men jag hoppas att han tänker hålla sig under ponnymåttet.

Åh, vad härligt det ser ut! :D Flashen är så himla fin! :love:

Lite OT: funkar eskadronskydden bra? vad har du för stl på dem? funderar till min kallblodskille, o han behöver nog det största som finns.. sedan undrar jag vad det är för säkerhetsväst du har? är på jakt efter en (har letat i typ 1 år nu..) o den såg skön ut! :idea:

han är 154cm

Aprilia > tack :)
Skydden är i stl full, de är verkligen superbra! Västen är från riders company, väldigt bekväm o bra pris.

jag är ju inte så lång heller ;) han är helt perfekt åt mig!
Tusen tack :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: Seabaz
·
Avel Jag är så himla sugen på att ta ett föl längre fram. Har ett väldigt trevligt sto med många bra egenskaper. Hon har det mesta jag vill...
2
Svar
39
· Visningar
4 408
Senast: Bison
·
Övr. Hund Kyla och snö klarar han bra men inte blåst och absolut inte blåst kombinerat med snö, då vägrar han röra sig. Han är väldigt glest...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: Tjôta
·
Utrustning Fler som upplevt dålig kvalité? Stallägaren köpte ett brunt WC med dekorsöm i vintras. Bara efter några veckor började det släppa färg...
Svar
17
· Visningar
2 273
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka