Terminalglasögon?

Jag kommer inte ihåg vilken tråd det var, kan även vara du TS som gav tipset. Eftersom det var ett väldigt bra tips så vill jag bara vara säker på att du inte har missat det. Var 20- 30 minuter fäst blicken vid något långt borta i 30 sekunder. Har hjälpt mig mycket när jag känt att mina ögonen börjar bli fyrkantiga av allt datortittande!

Japp, vet det (och har tipsat om det med) 20 sekunder 20 meter bort var 20:e minut har jag fått tips om och använder mig av. Väldigt värdefullt.

Jag är väldigt hjälpt av mina brillor. Ser också som en hök, men överanstränger ögonen, vilket gör att jag har haft glasögon på jobb/skola sen tonåren.
Problemet har varit att jag sen inte ser vettigt om jag inte tar av glasögonen när jag reser mig från datorn, så pass att jag inte kunde känna igen ett ansikte på 30 meter. Nu efter glasögonbytet för ett år sen kan jag ha dessa glasögonen alltid om jag hade velat.

Det var som jag förstod det av just den anledning - slippa ta av för att se på lite längre håll - optikern rek just rumsprogressiva?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 933
Träning Min kära mor tar ju hand om hästeriet åt mig när jag jobbar t ex kväll eller natt. Dvs hon tar in, byter ev täcken, släpper ut och sånt... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 301
Senast: Babe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka