Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men då måste det vara den svenska ”gamla” Vivaldi? Den holländska Vivaldi har Krack C och Jazz, sen har just Van Vivaldi dessutom Jazz igen på mammas sida så det kan nog bli rejält med eld under fötterna på hans avkommor. Jag har dock inte själv träffat speciellt många.Avlar inte dressyr men Vivaldi blodet är väl känt för att lämna snälla och ridbara avkommor. Har sett många fina iaf som även ridits av ”hobby” tävlingsryttare.
Det är alltså Van Vivaldi och hans blodslinjer jag syftade på. Ingen av dom jag sett och träffat på har varit speciellt eldiga. Ridits av hobby tävlingsryttare som sagt bland annat på breeders osv av dem själva. Kan iofs vara extremt stabila mammor också, vem vetMen då måste det vara den svenska ”gamla” Vivaldi? Den holländska Vivaldi har Krack C och Jazz, sen har just Van Vivaldi dessutom Jazz igen på mammas sida så det kan nog bli rejält med eld under fötterna på hans avkommor. Jag har dock inte själv träffat speciellt många.
Han själv verkar iofs vara väldigt stabil, jag har alltid förundrats av det med tanke på galenpannorna han har i stamtavlan, det kanske tog ut varandra.Det är alltså Van Vivaldi och hans blodslinjer jag syftade på. Ingen av dom jag sett och träffat på har varit speciellt eldiga. Ridits av hobby tävlingsryttare som sagt bland annat på breeders osv av dem själva. Kan iofs vara extremt stabila mammor också, vem vet
Ja såg kanske det är. Så länge jag kan minnas har det alltid ”varnats” för Jazz/Jazzblod men det går ju alltid rykte om vissa hingstar och det finns alltid undantag tänker jag. Van Vivaldi har 366 reggade avkommor i blup. Tänker att han hade inte varit så använd om han själv eller hans tidiga avkommor hade varit knäppgökar.Han själv verkar iofs vara väldigt stabil, jag har alltid förundrats av det med tanke på galenpannorna han har i stamtavlan, det kanske tog ut varandra.
Såg att hans mamma har en för mig helt okänd stam, det kanske är nåt där som jämnar ut det hela. Min kompis jobbade ett tag på Lövsta och har ridit honom och säger att han är väldigt snäll, det hade jag som sagt aldrig trott bara av att titta på stammen, då hade jag gissat knäppis.Ja såg kanske det är. Så länge jag kan minnas har det alltid ”varnats” för Jazz/Jazzblod men det går ju alltid rykte om vissa hingstar och det finns alltid undantag tänker jag. Van Vivaldi har 366 reggade avkommor i blup. Tänker att han hade inte varit så använd om han själv eller hans tidiga avkommor hade varit knäppgökar.
Mormors far är rysk trakehner, han gick OS dressyr. Morfar och mormors mor är KWPN.Jag såg nu att mammans stam är trakehner! Där är jag riktigt novis…