telias nya adresser

Sv: telias nya adresser

Telia tycks över huvud taget ha varit kass på sistone.
T.ex. får jag hemsk fördröjning redan till bl.a. Tyskland, och jag har även märkt det du säger om webutrymmet.

Börjar fundera på att byta isp.
 
Sv: telias nya adresser

Jag har inte Telia själv, men tycker att när man öppnar sidor eller bilder som ligger just på web.telia... så är dom segare än förr. Skönt att jag inte är ensam om att tycka det.
 
Sv: telias nya adresser

Jag märker skillnad. Har som sagt inte Telia själv, men besöker ju ibland sidor som ligger hos dom.
 
Sv: telias nya adresser

Jag är låst på dem annars hade jag byt i ren protest. Vi har haft 4kunder bara FÖRRA VECKAN som fått beskedet av telia att det är fel på deras nätverkskort när internet inte har funkat, lätt att skylla på andra när ens nät inte funkar ordentligt :smirk:. Att dessa kort funkar finfint verkar inte bekymra telia.
 
Sv: telias nya adresser

Jag tycker också det är stor skillnad sedan de bytte adress. Felanmälde för ett tag sedan att det kunde ta upp till ett dygn innan jag såg uppdateringar jag gjort på hemsidor på nätet, fick till svar att "det beror på att vi har problem med de personliga hemsidorna". Eh, ja, det hade jag ju aldrig kunnat räkna ut själv! Fast otroligt att de medgav att felet låg hos DOM för en gångs skull, annars brukar man mest få höra att det är fel på ens dator, nätverkskort, router, ftp-klient etc.
 
Sv: telias nya adresser

Det är för att Telia har flyttat alla personliga hemsidor till en stabilare och bättre teknisk plattform. :p Bra, va?
 
Sv: telias nya adresser

Det kanske de gjort, bara det att de inte lyckats ställa in den ordentligt ;).
Fast innan hade det väll Apache, nån ftp demon och Linux? Och finns det något bättre till ändamålet?
 
Sv: telias nya adresser

"Måndagen den 29 november 2004 börjar vi arbetet med att förbättra din Personliga Hemsida. Vi kommer att lyfta över din hemsida till en ny teknisk plattform, som håller bättre kvalitet än den tidigare."

Borde de inte ha ställt in den ordentligt på den tiden?

Tekniska plattformar ska du inte prata med mig om. :p
Jag kan bara konstatera att min hemsida knappt går att ladda längre och då har jag ändå bredband.
 
Sv: telias nya adresser

Kanon ! Speciellt när ingen besöker hemsidorna för att det tar för lång tid, då behövs verkligen sånt.
 
Sv: telias nya adresser

Min ena teliasida har lagt av helt. Går inte att kolla på den, går inte att logga in med ftp. Den verkar bara ha försvunnit.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 884
Senast: Görel
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
7 823
Senast: Enya
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 352
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp