Telia vs Bredbandsbolaget

M

marijaa

Vad har ni? Jag hatar egentligen att köpa saker på telefon men nu gick jag ändå med på att byta från telia till bredbandsbolaget... Mitt när jag stod och bakade sockerkaka. :crazy:

Eftersom jag får dra i örena vill jag såklart ha ner kostnaderna (utan att offra tex bredbandet :angel: )

Har haft telia och jag vet inte exakt hur mycket det kostar men för bara bredbandet har jag väl gett ungefär 450 kronor i månaden, plus fasta kostnaden för telefonin (125 kr!?) och lite samtalskostnader, ringer inte mycket...

Nu skulle jag få telefon och bredband för 408 kronor i månaden, två gratis månader. Det måste ju bli billigare?

Vad har ni och är ni nöjda?

Sv: Telia vs Bredbandsbolaget

Vi hade tidigare Bredbandsbolaget som leverantör av internet och hade Telia för telefonen.
När vi skulle flytta kunde inte BB leverera till oss och vilket h*lvete vi hade för att säga upp det, otaliga samtal och timmar i kö hos dem innan de äntligen gick igenom...:mad:

Nu har vi Telia på allt!

Har en kompis som hade allt genom BB och när hon hade varit utan sin telefon i 3 månader utan att BB åtgärdade det så gav hon upp...

Tyvärr detta är mina erfarenheter hoppas det blir bättre för dig!

Jag var jättenöjd med BB när vi hade det i lgh. När vi flyttade ut på landet så hade vi inget att välja mellan. Tycker att Telia är något mer driftsäkert - BB hade ofta störningar/avbrott, det upplever jag inte att Telia har haft (har haft det ett år nu)...

Jag har bredband från BBB, och är jättenöjd! Det kostar mig bara 180 kronor i månaden (iofs specialavtal med hyresvärden), trots att det är en snabb uppkoppling. Inga problem är det med uppkopplingen heller.

MEN innan de väl lyckades leverera bredbandet till huset jag bor i ville jag helst slänga dem dit peppern växer. :devil: Det var diverse problem; bredbandet var inte nedgrävt, kabeln kom inte, inloggningsuppgifterna kom inte, något annat var fel. Detta gällde dock alla i huset, inte bara mig. I vilket fall som helt tog det dem ungefär en månad extra att fixa allting (för samtliga i huset), och när jag ringde för att fråga dem var bredbandet höll hus fick jag alltid olika besked. (Inget ont om dem jag pratade med, de var trevliga och allt, men det drev mig nästan vill vansinne att alla hela tiden sa olika saker).

Fast som sagt, nu när jag väl har mitt bredband (sedan slutet av januari i år) är jag verkligen jättenöjd!

ia_ skrev:
Vi hade tidigare Bredbandsbolaget som leverantör av internet och hade Telia för telefonen.
När vi skulle flytta kunde inte BB leverera till oss och vilket h*lvete vi hade för att säga upp det, otaliga samtal och timmar i kö hos dem innan de äntligen gick igenom...:mad:

ville de inte säga upp det?

Först fick vi besked av dem att de kunde leverera till vår nya adress, när det sedan blev dax att koppla in det så kunde de plötsligt inte det... Då skulle vi ha 3 månaders uppsägning till... Då hade vi redan betalat utan att haft bredband i 2,5 månad...

Nu är det iaf uppsagt, men vi har pengar "innestående" hos dem som vi ej fått ut....

Jag har haft bredbandsbolaget på allt i två år. Har inte haft ett enda problem.

Bor i lägenhet.

Bredbandsbolagets adsl tjänst suger om du inte bor nära en telestation... Jag fick ringa högsta chefen vilket ledde till att jag fick gratis anslutningsavgift och några månader surftid gratis eftersom de inte fick till de där 10mbit de hade lovat i telefon(observera nu att jag frågade innan jag tecknade o de lovade)...

Har BBB´s fiber tjänst nu och det är den ni ska ska ha om ni ska ha något från BBB egentligen... BBB´s nät är dock bättre än de övrigas när de väl funkar, lite bättre routing och så vidare....

Det är bara att klaga o åter klaga och det lönar sig till slut, fick en månad gratis när jag gick över till fiber eftersom de hade glömt att sänka priset på fakturan :banana:

/Jonas

Vi har telia eftersom inget annat bolag kunde leverera till oss.. Snacka om att bo på landet!! :rofl:
Men jag tycker det funkar bra med telia!

jag tror det är adsl jag har här... fiber?? :smirk:

Jag har 24 mbt med telia här så det borde väl funka med BBB också, de sa att jag skulle få 24 i alla fall, bor i lägenhet mitt inne i stan så det ska väl inte va så långt ifrån närmsta telestation...

marijaa skrev:
jag tror det är adsl jag har här... fiber?? :smirk:

Jag har 24 mbt med telia här så det borde väl funka med BBB också, de sa att jag skulle få 24 i alla fall, bor i lägenhet mitt inne i stan så det ska väl inte va så långt ifrån närmsta telestation...

Bor oxå i lägenhet rätt centralt och hade nästan 4000m till min telestation, typ 800-1200m ska du ha till din telestation för att verkligen få de där 24mbit...

Har du fiber så är det bara att plugga nätverkskabeln i ett jack i väggen typ.. Så jo du har adsl...

/Jonas

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka