Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vitt järn ca 105 grader, tekna 33 är ca 105 grader. Jag är ca 160 lång. Har en tekna 18. Min medryttare är smalare än mig o längre, hon trivs oxå i 18. Rätt djup sits så ta inte för liten storlek
Jag har oftast storlek 40 på jeans så en 17" blir säkert för liten. 18" borde bli för lång för min häst så jag får nog satsa på en 17,5.
Hoppas att dom har sadlar hemma nästa gång jag ska förbi affären och att ridbanan är snöfri. Vill inte prova andras sadlar i skogen och speciellt inte nya.
Funderar på om sadeln kan passa mitt lilla varmblod också. Hennes hubertus är för svängd för henne och hon blir hyfsat rak när hon rör sig.
Josefinefreed sitter perfekt i sin 17" Tekna (på hennes bild) och då jag har väldigt svårt att tro att någon som har 42-44 sitter bra i en 17"...
Vilken storlek du ska ha beror ju mycket på hur långa ben du har också. Jag har storlek 36 på byxor men måste alltid ha 17,5" på sadlarna annars sticker knäna utanför knästöden.
Har funderat på en grej..
En häst som är svängd i ryggen köper man en sadel till som är svängd i bommen. Men många hästar med svängd rygg borde få rakare rygg när de går i form? Häst med rak rygg borde väl få en liten uppåt svängd rygg när den går i form? Passar då verkligen sadlarna lika bra i normalläge som i korekt form??? Eller är jag helt ute och seglar?