Tejano (US)

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare brageh
  • Startdatum Startdatum
B

brageh

Någon som vet något om den här hästen? :confused:
Väldigt intressant stammad på moderssidan, bra intjänat och fina rekord..HINGST dessutom, varför betäcker han inte?

Sv: Tejano (US)

Tejano är väl inte godkänd och har väl inte heller levt upp t förväntningarna på honom som tävlingshäst. Annars höll väl tränaren honom väldigt högt:) Vem träna? Har det på läppen:p

alltså, jag antar att du menar den Tejano som tränades av Pelle Eriksson i USA och som vann world trotting derby -00??
Tror att han är (eller åtmonstone var) avelsgodkänd i USA, vet att jag sett att han stått på stuteri där, kommer dock inte ihåg vilket...
En av mina vänner passade honom när han tävlade i USA.

Vad jag förstått så glänste han den gången för att sen inte göra så mkt mer varken före eller efter, tror det specifika loppet tog honom rätt hårt, vet att det var otroligt varmt och två heat... bra förutsättningar för att knäcka en häst m a o

Trodde inte han hade vunnit nåt större men hade halvt för mig att Pelle tränade:p

Trodde Pelle tränade i Sverige oxå men det ser jag ju att det var fel;) Björn Berglund? Är det han m Home Alone?

wildrose skrev:
Tror att han är (eller åtmonstone var) avelsgodkänd i USA, vet att jag sett att han stått på stuteri där, kommer dock inte ihåg vilket...

Har de avelsvärdering med betyg godkänd/ej godkänd på travhingstar i USA? Jag vet egentligen inte alls hur travaveln fungerar där men har fått uppfattnigen att det är fritt att använda den hingsten man vill.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
245
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka