Du menar Mulled Wine?

Jag haller det allra billigaste Merlot eller liknande "kraftigt" rott vin och den billigaste flaska Portvin jag kan hitta i grytan, gor i ordning ett "knyte" med 4-5 kanel stanger, en liten hog (10-20) nejlikor, lika manga kardemumma karnor, en liten bit (4-5 cm) farsk, skalad ginger (ingefara?) skalar en appelsin med potatis skalare sa det inte ar sa mycket vitt, och 3-5 dl? (jag smakar mig fram) socker.
Jag binder in kryddorna i en knyte "ost duk" i flera lager (cheese cloth ar helt enkelt gasbinda i flera lager) lagger ner det i grytan och varmer den forsiktigt tills den blir "lagom" varm sa jag kan stoppa i fingret utan att branna mig men det ar varmt. Sa later jag det sta pa den temperaturen (Jag har en platta pa spisen som haller den perfect nar grytan ar full

annars fungerar varmhallning i en slow cooker) Sedan dricks det som "Mulled Wine" i rejala glas, inga sma fjuttiga glogg koppar har inte.

Det star en gryta pa spisen fran tidig December till nagon gang i January February, eller tills jag lessnar. Det ar himla gott nar det ar riktigt kallt ute att ta ett glas nar man kommer in for dagen, eller helt enkelt medan man lagar middag.