Tecken på urinvägsinflamation?

Alfakrulls

Trådstartare
Vad vissar en hund för tecken om den har fått urinvägs inflamation?
Misstänker att min lilla voffsing kanske fått det.


Hon löper just nu, för första gången och kissar OTROLIGT OFTA när man är ute med henne!!
De gjorde våran andra labbe tik oxå ofta när hon löpte men inte rikgit så här mycket!!
De är bara jätte lite hon kissar men de är jätte många gånger.
Hon har nu börjat pippa och gnälla när hon kissar, och igår så klämde,kände och tryckte jag lite granna nere vid magen (vid bakbenen där) och på visa ställen gnällde hon till ordentligt när jag klämde och tryckte......och ibland reagerade hon inte alls.
Kan tilläga att jag tryckte verkligen inte hårt.....
Förstår ju att detta inte är normalt, och vi ska idag ringa till veterinären men tänkte jag kunde höra här så länge...

Kan de vara urinvägs inflamation?
Någon som varit med om de?
 
Sv: Tecken på urinvägsinflamation?

vår förra tik som blev 15 år hade uvi ett par gånger hon kissade då ofta ville ut hela tiden då ringde vi vet fick pencillin o rekommendation om attge en c vitamin om dagen då det gör kroppen lite sur o hjälper till att hålla urinvägarna friska. Att de kissar ofta när dom löper tror jag har att göra med att dom kan bli lite svulna o att det kanske trycker på urinblåsan. Däremot ska man precis som ni gör ringa vet för att utesluta en uvi då denmåste behandlas annars kan det bli komplikationer som är mindre roliga.
Men ökad urinering vid löp är vanligt men de ska inte gnälla pipa eller ha tecken på ont!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 356
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
15 511
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 695
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 074
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp