Team som tillsammans kollar på hästen

C

coookie

Jag läste en gång om team som tillsammans åker ut/tar emot hästar. Kommer inte riktigt ihåg vad det var för några, men tror det var veterinär, kiropraktor, massör och liknande.
Skulle nu vilja veta vad dessa team kallas, om dom har något speciellt namn?:bow:

Sv: Team som tillsammans kollar på hästen

Jag läste en gång om team som tillsammans åker ut/tar emot hästar. Kommer inte riktigt ihåg vad det var för några, men tror det var veterinär, kiropraktor, massör och liknande.
Skulle nu vilja veta vad dessa team kallas, om dom har något speciellt namn?:bow:

Jag har inte hört talas om att det skulle heta något, men det gör det säkert.

Däremot så kan man ju själv (klubben) ordna en clinik när man tar ut vet, kiropraktor (equiterapeut) och hovslagare (glöm inte den senare) för att folk skall kunna ta dit sina hästar och alla få lyssna och lära. Otroligt bra, men det kostar en slant.

Vet precis vilka jag skulle vilja ta ut med - nu blev jag sugen. Hur många kunder här i södra Närke skulle ta dit hästen, för kanske en tusing eller kanske mindre, och bli publik för några hundra?

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

Inte hört talas om något sådant tidigare, men det låter ju som en toppen idé!

Jag vet att det fanns en sådan verksamhet på ett stall i Piteå i Norrbotten för några år sedan. Där fanns hovslagare, hästtandläkare, kiropraktiker, veterinär och sadelmakare på samma ställe. Man bokade tid för hästen och fick hjälp av dem som det behövdes hjälp av, helt ovärderligt!

Finns en klinik i skåne ( vet inte om jag får skriva namnet här?)
Som jag tror är dem första med att ha sammarbete mellan vetrinär, hovslagare & kiroprakter under olika sorters utredningar. Minns inte riktigt vad dem kallade detta & hur långt det har kommit. Hörde detta på en föreläsning för snart 1 år sen & då hade dem varit igång ett tag & var väldigt nöjda med resultatet :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 523
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar