Trasdocka
Trådstartare
Vill bara skriva av mig lite, såg en video på youtube med två "tiny teacup poodles"... Blir typ ledsen när jag ser det, alla kommentera att den ena skakade och på videon har valparna blivit påklädda med otympliga kläder som i senare delen av videon verkar förhindra rörelse-förmågan. Allt känns så sad och hela videon var bara till för att förmedla en sak: "Kom och köp! Kolla så söt och gulligull! KÖP!". Det är bara pengar alltihop, tycker så synd om hundarna...
Visst, extra små hundar som teacup-storlekarna är väl söta- vem skulle inte vilja ha en gosesdjursliknande hund som kommer förbli i den lilla storleken föralltid, det kanske är något som vissa drömmer om att ha.
Men är det verkligen värt det? Mår teacup hundarna bra? Är det 1 chans på 10 att dem föds helt friska? Jag vet inte själv men har hört att dem lever upp till 6år ungefär, att nästan alla lider av något...
Är detta sant? Fy
Visst, extra små hundar som teacup-storlekarna är väl söta- vem skulle inte vilja ha en gosesdjursliknande hund som kommer förbli i den lilla storleken föralltid, det kanske är något som vissa drömmer om att ha.
Men är det verkligen värt det? Mår teacup hundarna bra? Är det 1 chans på 10 att dem föds helt friska? Jag vet inte själv men har hört att dem lever upp till 6år ungefär, att nästan alla lider av något...
Är detta sant? Fy