Te som doftgrej?

Asko

Trådstartare
Ursäkta min dåliga rubrik, jag är trött och undrar om jag börjar få feber.

Så, jag börjar alltså närma mig en satans förkylning så jag drack te tidigare. Och jag tog av mitt löste med bärsmak som bara doftar så gott :love: Och då kom jag tänka på om jag inte hade läst om att ha te i någon slags påse och hänga upp det i hemmet så doften sprider sig? Google var min ovän så nu vänder jag mig till allsvetande buke. Går det? Eller blir det för svagt med bara löste, måste man ha i något annat?

Det fungerar alldeles utmärkt, doften avtar ju såklart med tiden som med alla doftpåsar :) Man behöver inte fylla ut med nåt annat, kör bara te du :) Jag gör det lite då och då, och ett tag hade en liten ljuslykta med ett led-ljus och te.

Det fungerar alldeles utmärkt, doften avtar ju såklart med tiden som med alla doftpåsar :) Man behöver inte fylla ut med nåt annat, kör bara te du :) Jag gör det lite då och då, och ett tag hade en liten ljuslykta med ett led-ljus och te.
Tack för svaret! Nu är jag dock förkyld som satan, bara doften i badrummet får mig att vilja nysa. Så jag får nog vänta med att prova, men jag tänker på lösteet jag fick av syrran som doftar väldigt mycket jul men inte är så jättegod ... ser fram emot att prova den! :love:

Förresten @Prosit , går det ändå att använda teet sedan när doften försvunnit? Eller är den smaklös då? :o

Jag som dricker en del te och har flera sorter hemma tycker att det tappar smak när doften blir svagare. Kräver längre tid i vattnet för att få samma styrka. Så (enligt min ringa erfarenhet) försvinner smaken med doften.

Jag som dricker en del te och har flera sorter hemma tycker att det tappar smak när doften blir svagare. Kräver längre tid i vattnet för att få samma styrka. Så (enligt min ringa erfarenhet) försvinner smaken med doften.
Ja det låter ju rimligt, tack för svaret! Tur att den som doftar juligt gott inte var så god då :D

Liknande trådar

E
Hästvård Måste höra med er om ni har någon erfarenhet med eller känner till något liknande tillfälle? Eller bara har några idéer på vad min kära...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 613
Senast: Rotterö
·
M
Övr. Hund :eek: I går hade jag en fruktansvärd dag. Den började klockan tre på natten av att mamma ringde. (hon skulle vara barnvakt till min...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: mårran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka