Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, sambons mammas tax har blivit dräktig... och det var INTE planerat!
Grannens japanska spets springer alltid hem till gårn och där går ju taxarna i hundgården som han lämpligt nog kan hoppa över....
Nu tror vi det kommer små puppisar snart, men hur i herrans kommer de egentligen se ut!?!
Strävhårig tax på japansk spets (han är väldigt söt kritvit stor fluffig päls, med små svarta ögon)....ja, det blir väl bara till att vänta och se vad det är som tittar ut....
Hej! Gör ett försök å öppnar denna tråd igen Vi är nämligen ägare till en av hundarna. Han har mest tax i sig med ljusa inslag och är lite högre än normaltaxen. Han är väldigt lugn , trevlig och fruktansvärt söt och med ett mycket bra psyke. Han har varit hos oss nu i 2,5 år då vi tog över honom från förra ägaren. Får ofta kommentarer om hur söt och fin han är och har till och med blivit stoppad på gatan av en man som frågade om han var till salu Mycket lyckad blandning och för oss är det bara blandras som gäller från och med nu. Vill gärna ha kontakt med andra ägare från samma kull.
Om man haft löptikar i en rastgård med staket som en japansk spets kan hoppa över, så är det inte speciellt högt. Jag tycker man i så fall är väldigt oaktsam om sin tik om den lämnas här i höglöp utan uppsikt.
Då jag öppnade en 6 år gammal tråd så var det för att jag ville få mer fakta runt omkring kullen och kanske till och med få kontakt med syskon till min hund. Jag tycker att det är rent ut sagt skit tråkigt att ni direkt börjar göra påhopp på både blandrashundar och uppfödarna till denna kull. Jag var inte där så jag vet inte hur det gick till. Kanske var staketet lågt så att hunden hoppade över eller så gick det till på något annat sätt. Eftersom att ingen av oss vet hur det gick till så kanske ni kan släppa det nu. Känns onödigt att diskutera något som ni aldrig kommer att få svar på. Däremot oss djurvänner emellan så är jag jätteglad att grannens spets rymde till granngården för det resulterade i en för mig och min familj en mycket kär familjemedlem. Ja jag har haft tre renrasiga hundar innan och har aldrig haft en så frisk och pigg hund som den jag har nu. Eftersom att tråden var menat till ngt annat så bespara er era mindre trevliga kommentarer för er själva tack!
Varför? Tråden skapades ju från början ang denna kull. Menar du att det är fel att försöka här då eller? Får jag inte kontakt här så har jag iallafall försökt. Men bara för att jag öppnar en gammal tråd i försök att få kontakt så ska det bli påhopp både om det ena än det andra. Känns lite bittert tycker jag.
Men herregud, vad otrevligt! Detta är en människa som hängt på internet och försökt leta information om en hund som hon tagit över och råkat snubbla in på Buke där just hens hund verkar vara beskriven. Det är väl klart att en kan regera med att bli glad och vilja veta mer?På ett forum diskuteras sällan bara det som nån "hade tänkt sig", särskilt inte när ursprungstråden handlade om något annat.
Varför inte fråga uppfödaren om vem som har syskonen?