Tax vs japansk spets!

Eller så PM.ar man TS och frågar om kontakten till uppfödaren eftersom TS uppenbarligen vet vem det är och accepterar att detta är ett forum för diskussioner och inte för efterlysningar. Man kan inte bli sne på att folk vill diskutera ämnet i tråden på ett diskussionsforum :confused:

Men herregud, vad otrevligt! Detta är en människa som hängt på internet och försökt leta information om en hund som hon tagit över och råkat snubbla in på Buke där just hens hund verkar vara beskriven. Det är väl klart att en kan regera med att bli glad och vilja veta mer?

Det finns ingenting som säger att hen vet vem uppfödaren är. Kan hen inte bara få komma hit, till det trevliga forum som finns när ni ("inbitna hundmänniskor", i positiv bemärkelse) diskuterar internt, istället för att bli mött av en wall of text emot vad som fått hens hund till världen?

Jag håller med dig om allt du skriver angående blandrasavel, men det kändes inte som ett trevligt sätt att bemöta @Tinelin i detta sammanhanget.

Förstår du hur jag tänker?

Jag ser inte ett WoT-bemötande mot det som fått @Tinelin s hund till världen, utan snarare reaktioner på "för oss är det bara blandras som gäller från och med nu". Det är ett uttalande som faktiskt är svårt att inte reagera mot, och jag tycker att det är mer än bara lite naivt att förvänta sig att det ska stå obemött på just ett diskussionsforum.

Hundarna är förhoppningsvis både trevliga och friska, men jag har heller inte sett någon kritik riktas just mot dessa individer så några påhopp handlar det knappast om. Dessutom var det inte precis tunnsått med kritik mot tjuvparningen redan när tråden var ny, så det handlar ju inte om något plötsligt attitydbyte som borde kunnat komma som en chock för någon som väljer att väcka den igen?

Jag hoppas för övrigt att du @Tinelin får kontakt med andra ägare, och att din hund får ett långt, friskt och lyckligt liv - precis som jag hoppas för alla hundar, oavsett eventuell stamtavla. Men jag tycker ändå att ditt lovsjungande av blandraser är skrämmande och sorglig, och jag hoppas du tänker igenom din inställning ytterligare innan det är dags för en ny hund.

Nej @Tigertofflan, jag förstår faktiskt inte hur du tänker/menar. Jag har inte skrivit ett ord om blandrasavel i tråden och menade inte heller att vara otrevlig, bara att dels ge tips på hur hen kan hitta syskonen. Tråden handlar ju dessutom om hur valparna kom till från början, så jag tycker inte att det är konstigt att det diskuteras.

Jag antog att @Tinelin har koll på uppfödaren eftersom hen lyckades hitta tråden, och annars lär det ju gå att PMa TS.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 249
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Jag och sambon funderar på att köpa hund i år och jag hoppas kunna få lite råd av alla kunniga Bukare där ute. Sambon och jag har...
2
Svar
36
· Visningar
6 361
Senast: FannyoArre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar