Tax vs japansk spets!

Jettan

Trådstartare
Ja, sambons mammas tax har blivit dräktig... och det var INTE planerat!:D
Grannens japanska spets springer alltid hem till gårn och där går ju taxarna i hundgården som han lämpligt nog kan hoppa över....:rofl:
Nu tror vi det kommer små puppisar snart, men hur i herrans kommer de egentligen se ut!?!:p
Strävhårig tax på japansk spets (han är väldigt söt kritvit stor fluffig päls, med små svarta ögon)....ja, det blir väl bara till att vänta och se vad det är som tittar ut....:rofl:

Sv: Tax vs japansk spets!

Dom blir säkert jätte söta,du kan väll lägga ut några bilder på dom sen?:laugh: Fast det kanske inte var så "smart" att ha kvar valparna med tanke på alla dess korsingar som finns:crazy:

Wow. Det är skrämmande att se hur en del tänker kring sina hundar. Ännu en annons som hamnar bland mängden idiotikorsningar på bl*cket.se...

De respektive hundägarnas sätt att ta hand om sina hundar är ju faktiskt inte mitt problem, men personligen tycker jag både tik-ägaren och han-ägaren har rätt dålig koll..... men som sagt... inte mina hundar...:angel:

dom trodde hon var dräktig för ett tag sedan, men tyckte det var för dyrt att ta reda på hur det verkligen låg till, nu är det ju uppenberligen för sent för abortspruta då tiken kommer att valpa de närmaste dagarna....:o
sen går det ju att diskutera hur dom tänker när tik-ägaren själv tycker att det är förfärlig hemskt med korsningar, och själv säger att hennes hundar är såååå fina och har en helt fantastisk stam (hon avlar, ställer ut, och jagar med dom).... :angel:
hur en del människor tänker är det nog inte värt besväret att försöka förstå...;)

Han-hundens ägare å andra sidan har ju noll koll på vad hunden gör, den är ju på vår gård oftare än den är hemma hos dom...:p
fast vad jag förstår ligger väl ändå ansvaret på tik-ägaren i sådan hära fall...?

Ja, ja, det är ju som det är med det nu iaf! Ska bli spännande att se hur dom se ut... kan inte för mitt liv föreställa mig hur det kan bli!:rofl:

hmm om hon avlar och meriterar sina hundar borde hon ju ha kennel? Undrar vad SKK säger om att en registrerad uppfödare tar fram en blandras kull :angel:

Tesora

Att det är dyrt borde dom ju veta då dom haft flera kullar förut. Sedan är dom väl kanske inte dom mest ekonomiska personer jag har träffat....:angel:

Man kan väl inte heller ta så mycket betalt för en sådan här korsning heller? även fast både mor och far skulle kunna ge fina avkommer inom respektive ras....

hur det är med SKK och så vidare har jag ju ingen koll på och vet inte heller hur dom har gjort, men jag tror inte dom haft blandras förut, speciellt då det är "så fult" med blandraser....:p

men de måste ju ha vetat att hon parat sig, det är väl inte på sistonde de märkt det? En abortspruta kan man ta även långt in i dräktigheten, när min fick det berättade vet. att han hade gett till en tik som inte hade många dagar kvar.

men ju längre det gått desto jobbigare är det för tiken.

vad jagh ar fattat som så föder hon upp hundar som är reggede i SKK? Har man inte då en jädra koll på sina hundar så detta inte kan ske? Eftersom du skriver att hanhunden är oftare på eran gård än på sin ägares? Då borde dina släktingar eller vad det var kunna lägga ihop 1+1= min tik löper, grannens hund är okastrerad och ofta på besök, alltså bör jag inte lämna henne utan uppsyn.

Oansvarigt tycker jag!

Jag håller med om att det är oansvarigt, men mycket dessa hundägare gör är mycket märkligt. Denna tik, som är egenuppfödd, och enligt ägaren, mycket fin (jag vet ärligt inte, kan inget om det där) slutade äta mat för ett tag sedan, men blev ändå smällfet och det var då de anade oråd, men sen bara sket dom i att göra något, det var för dyrt hette det... å andra sidan skaffade dom en helt psyko-hund för ett tag sen och parade (!!!) det blev komplikationer och dom fick göra kjesarsnitt, valparna dog.... jag tror det kostade dom 30 000 kr.... sen tog dom till sist bort hunden... (den var riktigt otäck....) Me denna fina tik förtjänade inte ens ett ultraljud....:confused:
Äh, jag vet inte vad dom åller på med... Jag har själv haft tik och hon var ALDRIG ensam, speciellt inte om hon löpte!!! Men här släpper man ut dom i hundgården och går därifrån.

Men det är ju inte mina hundar, så.... men det ska bli intressant att se hur valparna blir.

Speciellt dyrt med abortspruta är det inte, det kan du häsla henne. Betalade 1200 när jag sprutade min tik, och hon är grandis och därmed 10 gånger större en deras tax..

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 249
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Jag och sambon funderar på att köpa hund i år och jag hoppas kunna få lite råd av alla kunniga Bukare där ute. Sambon och jag har...
2
Svar
36
· Visningar
6 361
Senast: FannyoArre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar