Monkie

Trådstartare
Jag har en idé jag skulle vilja förverkliga men skulle behöva lite förslag om hur man bäst kan gå tillväga för att göra det som ekonomiskt och snyggt som möjligt.

Över sängen vill jag ha flera tavlor/bilder i olika storlekar med fina/roliga budskap/dikter. Har funderat på att köpa gamla tavelramar på loppis och spraymåla i svart och skriva ut budskapen i olika stil på dator. Har tillgång till en skrivare som kan skriva ut så stort som A4 och A3.

Har ni några andra budgetförslag? Tänkte ett tag att jag skulle kunna köpa tomma dukar och skriva med akryl, men det kommer också bli ganska mycket i kostnad för dem i så fall.

En alternativ tanke är att skaffa en stor ram och i denna samla flera budskap i olika stilar.

Vad tror ni blir snyggast?
 
Hur långt är ett snöre?

Vad som blir snyggast beror väl HELT på din smak?? Du måsten og berätta mer för buke vad du gillar och kanske ge exempelbilder?

(själv skulle väggord/talesätt/dikter få komma in i mitt hem endast under pistolhot pga fulhetsfaktorn:D )
 
Billigast är förmodligen att skriva ut själv om du kan skriva ut större än A4. Jag hade nog använt någon fotobutik online och printat ut på foto/posterpapper för att få lite snyggare kvalitet på bilderna.
Letar du efter svarta, ganska enkla ramar så kan det vara billigare att köpa på t.ex. Lagerhaus, Clas Ohlson eller IKEA. Bga fotobutik har lite fler valalternativ i sin webbshop och är också prisvärda.

Själv tillhör jag skaran som är rätt anti väggord och budskap på heminredning men insåg att jag faktiskt har ett inramat citat i köket :D. https://www.instagram.com/p/9BxxzrDG1p/

Vill man ha många bilder på en vägg så tycker jag sånt här är riktigt snyggt, jag hade nog aktat mig för att ha många olika texter på en och samma vägg (men smaken är som baken).

tbh-bed-3-l.jpg
 
Billigast är förmodligen att skriva ut själv om du kan skriva ut större än A4. Jag hade nog använt någon fotobutik online och printat ut på foto/posterpapper för att få lite snyggare kvalitet på bilderna.
Letar du efter svarta, ganska enkla ramar så kan det vara billigare att köpa på t.ex. Lagerhaus, Clas Ohlson eller IKEA. Bga fotobutik har lite fler valalternativ i sin webbshop och är också prisvärda.

Själv tillhör jag skaran som är rätt anti väggord och budskap på heminredning men insåg att jag faktiskt har ett inramat citat i köket :D. https://www.instagram.com/p/9BxxzrDG1p/

Vill man ha många bilder på en vägg så tycker jag sånt här är riktigt snyggt, jag hade nog aktat mig för att ha många olika texter på en och samma vägg (men smaken är som baken).

tbh-bed-3-l.jpg
Det var snyggt tycker jag!

Jag är lite efter och faller för trender först när alla andra kräker på dem :)

Funderar också på att ha ett "snöre" med klämmor över väggen och nypa fast lite sköna ordspråk.

Jag gillar ordspråk som får mig att flina, som "det där blir nog inte så bra tänker jag och gör det ändå " tillexempel. Har nån några roliga på lager kanske?

Tycker det är så svårt att hitta tavlor /saker att ha på väggarna. Gillar inte färg så mycket, vill inte ha byggnader, människor eller tavlor som inte föreställer någonting. inga blommor. Har en jättefin stor gipsrelief med hästar,som jag älskar, men den vill jag se så den är i vardagsrummet! Vad har ni på väggarna?
 
Vad har ni på väggarna?
Konst.

Jag letar hos halvetablerade konstnärer och jag går på en hel del gallerier och utställningar. Hittar jag något jag gillar i lagom prisklass köper jag.

jag har också möjlighet att köpa en del i "konstring" Dvs vi är ett sällskap som går i god för varann och köper på avbetalning hos galleri. Om ett verk t.ex. kostar 3000 betalar jag 300 i tio månader. Sedanär "begagnad" konst skitbillig. Köper man på andrahandsmarknaden finns det fina saker till inga pengar alls.

Har tyvärr rätt dålig karaktär när det gäller just konst :o
 
Konst.

Jag letar hos halvetablerade konstnärer och jag går på en hel del gallerier och utställningar. Hittar jag något jag gillar i lagom prisklass köper jag.

jag har också möjlighet att köpa en del i "konstring" Dvs vi är ett sällskap som går i god för varann och köper på avbetalning hos galleri. Om ett verk t.ex. kostar 3000 betalar jag 300 i tio månader. Sedanär "begagnad" konst skitbillig. Köper man på andrahandsmarknaden finns det fina saker till inga pengar alls.

Har tyvärr rätt dålig karaktär när det gäller just konst :o
Det låter spännande! vad tittar du efter? Speciella motiv eller färger?

Jag hör till dem som inte märker om tavlor byter plats. Jag kan en dag "se" en tavla som alltid hängt på samma plats och fråga om den är ny.

Vet inte så mycket om konst, gillar carolina gynnings tavlor, men stilen passar inte riktigt hemma, har inte mycket färg, bruna möbler, skinnsoffa etc.
 
Det låter spännande! vad tittar du efter? Speciella motiv eller färger?

Jag hör till dem som inte märker om tavlor byter plats. Jag kan en dag "se" en tavla som alltid hängt på samma plats och fråga om den är ny.

Vet inte så mycket om konst, gillar carolina gynnings tavlor, men stilen passar inte riktigt hemma, har inte mycket färg, bruna möbler, skinnsoffa etc.
Näe, vet inte riktigt. Inte motiv eller färger precis. Mest känslan i ett verk. Sedan går det i perioder vad man älskar mest.

Jag gillade Ardy Strüwer tidigare men den kärleken har falnat. Gillar en hel del av den grafik Ulrika Hydman-Vallien gjort också för att ta mera käna konstnärer.

Men över huvud taget ska det finnas nån känsla i det. Det finns en rätt uppburen grafiker i länet och han sa vid en utställning att han inte ville något alls med sina tavlor, han ville visa sin hantverkskicklighet. Det är inte riktigt min grej. Fotolikt är också helt ointressant.

Den här har jag
22548514308uJwG.jpg

Gillar John Rasimus
62.RasimusJohan162x228.jpg
 
Näe, vet inte riktigt. Inte motiv eller färger precis. Mest känslan i ett verk. Sedan går det i perioder vad man älskar mest.

Jag gillade Ardy Strüwer tidigare men den kärleken har falnat. Gillar en hel del av den grafik Ulrika Hydman-Vallien gjort också för att ta mera käna konstnärer.

Men över huvud taget ska det finnas nån känsla i det. Det finns en rätt uppburen grafiker i länet och han sa vid en utställning att han inte ville något alls med sina tavlor, han ville visa sin hantverkskicklighet. Det är inte riktigt min grej. Fotolikt är också helt ointressant.

Den här har jag
22548514308uJwG.jpg

Gillar John Rasimus
62.RasimusJohan162x228.jpg
Googlade upp och gillar faktiskt de två konstnärerna! Jag kanske har väl dold smak! Jag ska leta lite mer och återkommer .
 
Googlade upp och gillar faktiskt de två konstnärerna! Jag kanske har väl dold smak! Jag ska leta lite mer och återkommer .
John är produktiv. Gör både jättestora och väldigt små grejor:) Behagligt och intelligent skruvad man dessutom. :D
Björn Krestensen har jag flera av.

Över huvud taget tycker jag det är roligare att köpa verk av konstnärer än att köpa "dekorationer" att ha på väggen - och som många gånger kostar lika mycket som ett riktigt konstverk.
 
Jag gillar inte väggord annat än lite ironiskt (gamla brodyrer "egen härd är guld värd") men om du vill ha citat tycker jag att du ska satsa på ett, inte flera. Lägg pengar på ett tryck/förstoring/tavla i taget och låt det ta tid är mitt råd. Jag köper ganska mycket på etsy. Typ denna:
https://www.etsy.com/listing/196623...erest&utm_medium=PageTools&utm_campaign=Share
Finns en hel del budskap i ord på etsy även om det mesta är på engelska. Tradera har en del också. Av varierande kvalitet. Framkalla instagramfoton/mobilbilder är superbilligt och passar att blanda med annat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp