Tavlor på era väggar?

Sv: Tavlor på era väggar?

Jag har IKEA Pjätteryd på en vägg. :)

pjatteryd.jpg

Jag blev lite inspirerad av dina tavlor, så idag har jag köpt målarduk och grejer på Panduro :). Jag och min man bestämde oss för att måla en grund, så kommer vår dotter på 2,5 år få stå för kladd-delen :D. Det kanske blir jättebra, så kan jag rama in den och hänga upp den :). Skall se om jag vågar visa upp den sen ;)

Ingen tavla, men en kelim

p1010007-2.jpg

Nu har den trillat ned i nya lägenheten och jag har inte orkat sätta upp den.

Så här ser min hästvägg ut! :) Ska skaffa flera ramar och printa ut flera kort.

67275_159754980725013_100000715367400_345521_5014523_n.jpg

*kl*

Några saker som finns hemma hos mig!

Bilder från 60-talet på mamma och pappa:

IMG_0322.jpg

Promotionposter:

IMG_0329.jpg

Ett "collage" av tapeter och tidningsartiklar (man tapetserade med sånt förr) från 10-20-talet, rev ner det från väggarna när vi skulle riva vår gamla bagarstuga (ramlat ner lite skräp mellan glaset och passpartouten, måste rensa bort det nån dag):

IMG_0323.jpg

Bilder tagna en strand i Norge där alla stenar ser ut precis som på bilderna (fått MÅNGA frågor om var jag köpt dessa tavlor):

IMG_0325.jpg

JAg har alldeles för lite på väggarna! En tavla som jag målat själv, med utsikt från ett norskt fjäll, samt några foton. Vill ha fler tavlor. Min farfar målade och mina föräldrar har hur mycket som helst som han gjort, ska se om jag kan få något fint därifrån.

Jag gillar tavlor med färg.

Dessa har min styvpappa målat. Han har målat en massa såna här och jag ska få ett par till och matcha med.
Tror han håller på och målar en för varje kommun i Bohuslän

30048436.jpg

31801069.jpg

29826918.jpg

29826926.jpg

En av hans första tavlor

31801070.jpg

Denna hade min pappa på väggen , så jag tog den då han dog

31801068.jpg

Trappan

31801071.jpg

31801072.jpg

Har inte så mkt tavlor, mest smide och trä på väggarna

Senast ändrad:

Än så länge har jag bara den här uppe (och den kom precis upp :D)

vader.jpg

Vill bara ha saker som speglar mig och nördigheten i både mig och min sambo, så kan ta tid att hitta rätt saker att sätta upp. :P Har två affischer som ska ramas in och sättas upp dock.

Jag köpte 3 tavlor på gallerix nyligen som det är öppet köp på i 30 dagar... jag har lite dåligt samvete för de kostade 600:-/st...tycker ni det är mycket för en tavla? Det är canvas tavlor med afrika motiv...

600 kr är inte mycket för en tavla. Betänk att om Du skall rama in ngt (Dvs låta en rammakare göra det) så kostar bara det oftast mer...

*kl*

Denna har jag i sovrummet:

DSC_0261.jpg

Håller p åmed en till i samma färgskala men med annat motiv (hingst o sto) men det pusslet är så förbannat tråkigt o lägga så det tar lite tid :cool:

Annars är vi ständigt på jakt efter snygga tavlor sen inflyttningen i juni.. i den gamla lägenheten la vi aldrig ner någon energi på tavlor för vi skulle bara bo där tillfälligt (blev 5 år :p)

Vi har beställt denna från tyskland o hoppas den kommer snart!

konstnaerer_Blommor_Orkide_spelas_i_vattnet.jpg

Jag tycker också om kartor! :bump: Har en jättekarta som jag ännu inte listat ut hur jag ska sätta upp. Nästa karta som ska upp på väggen är en gammal skifteskarta från 60-talet. Flygfoto över min hemby med våra skogsskiften markerade. Superfin!

Jag gillar också gamla kartor, vet någon av er vart man kan köpa kartor från 1700-1800tal? Behöver inte vara original :p
Skulle vilja ha en på området där jag bor...

Åhh tavlan från Tyskland är ju underbar :love:
jag mottager med glädje ett pm med mera information om den, vart du beställt och pris.

/hallonsaft som inte har någon tavla alls uppe

Har oxå katten på väggen, fast med vit ram till. Den gillar jag, köpte på IKEA för några år sedan. Ska se om jag lyckas lägga upp lite bilder på tavlorna här hemma. Har nämligen massor :).

Jag gillar också gamla kartor, vet någon av er vart man kan köpa kartor från 1700-1800tal? Behöver inte vara original :p
Skulle vilja ha en på området där jag bor...

Kolla med lantmäteriet, de brukar kunna kopiera stora bilder dessutom och har A1-skrivare.

Annars kan du kolla med kyrkogårdsförvaltningar om du är intresserad av sånt, de brukar ha kvar skitfina kartor, handritade såklart!

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: kamomillo
·
Hemmet Jag har alltid tyckt att det är underbart tillfredställande att titta på när experter rengör gamla tavlor :love:Nu har jag en egen liten...
Svar
7
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka