Sv: Tavlor på era väggar?
Här är lite bilder på en del av mina tavlor. Det mesta är egenfotade bilder och äldre samt nyare släktfoton. Pga av den stora mängden tavlor försökte jag samla dem i olika grupper, som kanske syns av bilderna. Dock har det varit lite svårt att hitta passande ramar (vill ju inte klippa i de gamla fotona) som matchar varandra.
Sedan kan jag meddela att det är ett heltidsjobb att hänga upp dem, att få dem raka och att hänga med lika stort avstånd från varandra. Jag insåg att jag aldrig skulle få dem rätt på millimetern (eller snarare centimetern ; ) ) utan att anlita någon slags expert på området, men jag tycker att det blev ganska bra ändå. Ett tips är att välja att hänga upp tavlor på tapeter med regelbundna mönster (som på min sista bild), det blir myyycket enklare att få det rätt då.
Först hade jag ett litet dilemma att hitta en bra plats för den avlånga tavlan utan att de såg dumt ut, men jag tycker att den gör sig bra i det långsmala utrymmet ovanför bokhyllorna
Bildgruppen längst till höger ska göras om tror jag. De nedersta husbilderna får vara kvar, men släktbilderna ska flytta. In ska istället en tavla jag ropat in på auktion (
http://images.tradera.com/959/108530959_1.jpg ). Tror att den kan passa bra där.
I bakgrunden i sovrummet syns lite av en hylla med foton (glömde tyvärr fota den i sin helhet) som jag tycker är ett ganska bra sätt att visa upp lite mindre (i detta fallet under 10 cm) foton som är svåra att hänga upp.
Som sagt, mönster i tapeten underlättar upphängningen!