Tavlor på era väggar?

Barbabelle

Trådstartare
Kan ni inte knäppa kort på era tavlor som ni har på era väggar och lägga upp? Jag behöver nämligen inspiration. Tack tack. =) :laugh:

Sv: Tavlor på era väggar?

Jag har bara foton på mina väggar :)

Bland annat:

26249737.jpg

26249801.jpg

20617599.jpg

11562533.jpg

Kattungen är dock inte så liten längre, min lilla ligist på 3 år ^^

Nej, eftersom jag inte har någon kamera.
Det bästa är väl att du kollar efter sådant som DU vill ha, och vad som passar in hos dig.
Jag har mest "söta" väggprydnader, och "hemgjorda" :)

Jag tycker att tavlor är lite överskattat. Mina väggar är helt tomma (bortsett från bokhyllorna) och det är faktiskt riktigt skönt att slippa extra synintryck. När jag var yngre och bodde hemma hade jag massor av planscher och annat vidrigt fult - jag begriper inte hur jag stod ut. Det hade iofs. varit trevligt med något ovanför sängen, men den perfekta tavlan tål att väntas på.

Jag har en massa olika foton på mina djur och bilder som jag själv tagit. Lätt att byta ut när man tröttnar, bilderna har en innebörd och det är ett väldigt billigt sätt att dekorera hemmet;)

Jag har en sådan där digital fotoram på en vägg. Så lätt att bara byta USB minne och roligt att växla massa motiv. Jag älskar den! :love:
Givetvis rullar där mängder utav kort på min häst, bland annat!

Här är lite bilder på en del av mina tavlor. Det mesta är egenfotade bilder och äldre samt nyare släktfoton. Pga av den stora mängden tavlor försökte jag samla dem i olika grupper, som kanske syns av bilderna. Dock har det varit lite svårt att hitta passande ramar (vill ju inte klippa i de gamla fotona) som matchar varandra.

Sedan kan jag meddela att det är ett heltidsjobb att hänga upp dem, att få dem raka och att hänga med lika stort avstånd från varandra. Jag insåg att jag aldrig skulle få dem rätt på millimetern (eller snarare centimetern ; ) ) utan att anlita någon slags expert på området, men jag tycker att det blev ganska bra ändå. Ett tips är att välja att hänga upp tavlor på tapeter med regelbundna mönster (som på min sista bild), det blir myyycket enklare att få det rätt då.

31733519.jpg

Först hade jag ett litet dilemma att hitta en bra plats för den avlånga tavlan utan att de såg dumt ut, men jag tycker att den gör sig bra i det långsmala utrymmet ovanför bokhyllorna
31733527.jpg

Bildgruppen längst till höger ska göras om tror jag. De nedersta husbilderna får vara kvar, men släktbilderna ska flytta. In ska istället en tavla jag ropat in på auktion ( http://images.tradera.com/959/108530959_1.jpg ). Tror att den kan passa bra där.
31733536.jpg

I bakgrunden i sovrummet syns lite av en hylla med foton (glömde tyvärr fota den i sin helhet) som jag tycker är ett ganska bra sätt att visa upp lite mindre (i detta fallet under 10 cm) foton som är svåra att hänga upp.
31733537.jpg

Som sagt, mönster i tapeten underlättar upphängningen!
31733538.jpg

har alla kort på fel dator och saknar usb-minne annars hade jag visat några av mina tavlor.

I hallen hänger en svartvit förstoring av min son när han fotades hos fotograf vid 6 månaders ålder.

I vardagsrummet hänger en svartvit förstoring av vattenfallet på Liseberg.

I sonens rum ska det upp en förstoring på honom och min systers häst, dom har följt varandra sen sonen föddes. Första gången han satt på hästen var han under året.

Mitt tips är att ha sånt du gillar, blommor, djur, saker osv.

Varför inte känna efter vad du tycker om? Vi har lite olika i olika delar av huset, i ett rum har vi flera kolteckningar av en släkting till maken, det roliga med dem är att det är många motiv runt våran sommarstuga.
Sen har vi några tavlor som är av kända konstnärer, en del från okända som vi bara har tyckt om, och så en del kort.

Vi har känt in rummet, min mamma höll på att gå upp i limningen när vi inte hade satt upp några tavlor de första åren, nu har vi bott här i snart 10 år och börjar hitta rätt tavlor till rätt ställen. Hallen är fortfarande under arbete, där ska tapeten bytas någon gång när vi känner att vi har tid så där är konsten just nu ett snöre där jag fäster upp barnens teckningar, julkort under december osv.

Bo in dig, åk runt och titta och sätt upp sånt som verkligen tilltalar dig.

Den enda nackdelen med att bo i en liten lägenhet är att jag har så få väggar.. Jag har en massa fina tavlor hemma hos mina föräldrar. Här hemma har jag bara några inramade affischer..

PA090022.JPG

PA090023.JPG

PA090025.JPG

jag har en tavla men har annat på väggarna så här kommer lite bilder

målad bild som jag gjort. bilden hittad på intenet från början
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31730000-31739999/640x480/31736646.jpg

oljemålning som jag gjort
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31730000-31739999/640x480/31736677.jpg

kladdmålning
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31730000-31739999/640x480/31736703.jpg (svart)
http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/31730000-31739999/640x480/31736707.jpg (vit)

ego tavlan :D inte gjord av mig
31736709.jpg

Jag har ett stort rum med svart vägg som övergår till vitt. För att skapa en trevlig övergång så har jag målat upp denna bilden i skarven. Att jag är filmtok gjorde inte valet svårare direkt. Jag använde mig av min projektor för att få upp bilden på väggen. Ritade av konturerna med en tunn penna på väggen. Sedan bar det bara att börja färglägga. En dag och en "drös" öl senare var jag klar.

Här har ni bild på orginalet
http://api.ning.com/files/NAOgzO2sCuIPDbGzEGtwU39bUp1Y99tXl7gDftgLvGOkcn956y270f5CiuUikMsznlZDaOdjgbCG6d8DC760YUftKapZ*7G1/scarface.jpg

I sovrummet har jag två stora affischer från sagan om ringenfilmerna.

Denna samt en med ringvålnader.:D

lord_of_the_rings_the_two_towers_xlg.jpg

I vardagsrummet finns ett gigantiskt foto av Envisat. ( Min sambo har jobbat med Envisat nämligen),

Inte detta foto men ett liknande.

envisat.jpg

Sedan har jag ett gäng tavlor som tas upp och ner och flyttar runt lite allt eftersom bl denna:
gustav_ii_adolfs_dod_i_slaget_vid_lutzen__1855_.jpg

Vilka fina målningar :) Jag gillade dina kladdbilder, som något jag skulle köpa!

Just nu är det väldigt tomt hos mig, mycket väggyta att fylla. Jag älskar film och foto så det kommer nästan enbart vara fotografier på väggarna. Samlar på (äkta) autografer och de är redan upphängda. Utom en som väntar på inramning.

Dita Von Teese och Vänner-gänget
31754125.jpg

Shane West, Calista Flockhart och Dominic Monaghan
31754127.jpg

Jennifer Aniston
31754128.jpg

De här står framm men är inte upphängda för ramarna är så otroligt fula, ska bytas ut snart. Har ett par till som ligger någonstans, frågan är bara var...

Japanska bio-kort
31754129.jpg

Vilken rolig tråd :)
Kul och se vad alla har på väggarna. Ska fixa lite bilder på våra väggar också:D

Jag har några hästtavlor målade av Joadoor. Sen har jag ett par träns, och snart även ett par sporrar.

Hästar är alltså temat här. :)

Jag har filmaffischer från mina favoritfilmer eller andra filmaffischer som är snygga på väggarna.
Har även två affischer på musiker och en gammal reklambild från 50-talet.

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: kamomillo
·
Hemmet Jag har alltid tyckt att det är underbart tillfredställande att titta på när experter rengör gamla tavlor :love:Nu har jag en egen liten...
Svar
7
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30