Tävlingsutstyrsel?

M

Midnight_Rose

Undrar lite om man måste använda plastrong+nål eller om det är ok med skjorta eller polotröja?

Är alla ridstövlar ok att använda? (Har ett par som liknar Höga kusten stövlar).

:bump:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tävlingsutstyrsel?

Bror lite på vilken klass du ska tävla... Polotröjan vet jag är godkänd men jag tror inte skjortan:cool:
Ridstövlarna vet jag inte, men jag har för mig att alla ridstövlar ska vara tillåtna att tävla i, i alla fall på lokal nivå ;)

Bror lite på vilken klass du ska tävla... Polotröjan vet jag är godkänd men jag tror inte skjortan:cool:
Ridstövlarna vet jag inte, men jag har för mig att alla ridstövlar ska vara tillåtna att tävla i, i alla fall på lokal nivå ;)

LC, LB och senare i sommar LA

I TR står det bara "ridstövlar", så så länge du inte kommer i gröna gummistövlar el dyl är det tillåtet, oavsett om det är lokal- eller elittävling.
På lokal tävling får man även ha skor + shortchaps utan fransar om man vill.

Jag kör (eller ja...rider :p) med min polotröja för det ser inte bra ut med min plastrong :D

Tack till båda! Skönt om man slipper plastrong, använder hellre polotröja ;)

Jag har använt skjorta de senste ca 7 åren (även på SM), så det är nog tillåtet.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
426
Senast: Migo
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix