Tävlingstråden 2012 :)

Marlan

Trådstartare
Tänkte att det kunde vara kul att samla allas tävlingar och reslutat i en och samm tråd.

Man anger när, var och vilka klasser man ska tävla och sedan ett resultat:idea:

Så nu är det bara å slänga in era planer för tävlingar 2012:banana:

Sv: Tävlingstråden 2012 :)

Kul tråd! :D

Vi har redan hunnit med tre skoj-tävlingar iår!

Ridhuskampen - 1a plats i lätt fyrgång (ingen poäng gavs)
Odinns vintertölt - 3e plats i lätt 3gång och 3e plats i tölt hellre än bra (inga poäng gavs)
Gnyfaris istölt - 3e plats i T8 med poängen 5,5

Nu ligger vi i hårdträning inför den riktiga tävlingsäsongen ;)
Är anmäld till:

Bärbys och Gladurs påsktävling V5 och T8
Nattfaris vårkval V5 och T5

såklart blir det några fler tävlingar också!

Satt precis och gjorde en tävlingsplanering :)

Första säsongen för Vera, som inte varit iväg knappt någonting pga.. ja alltifrån tidsbrist till prestationsångest:p Nu på Söndag ska vi i alla fall vara med på Framtids Prova på-tävling. Första gången hon är i ridhus och hör speaker osv så jag har inga högre mål än att ta mig runt:D Men det ska bli jättespännande att se hur hon reagerar.

Efter det blir det;

5/5 Dyggur Lättklass
2-3/6 Försommartävling Stenholmen

Sen får vi se!

Rolig tråd! Kommer garanterat följa den även om jag själv är för feg för att tävla :angel:

Jag ska tävla på Gneisti light med mitt 5åriga sto i V5 & T8, mest som träning inför visningen :)
funderar även att vara med på wångens vårtävling 19-20maj

Jag har iofs inte anmält mig ännu men hoppas att det finns plats...

Djarfur Open, Kveikja o jag i T7, Mathias o Snöggur i T3. 12/5

Djarfur Km, september. Kveikja o jag kör troligtvis T7 igen men kanske T3. Mathias o Snöggur T3. Jag är lite sugen på dressyren oxå, få se till sommaren.

Djarfur har även kvällstävlingar i sommar, ( inofficiella) de skall vi på!

jag ska på dessa :)

Stenholmen regionala 31-1 mars/april

Stormur regionala 28 april

Dyggur regionala 26-27 maj

Mökkur regionala 2-3 juni

Stenholmen nationella 15-17 juni

Jag ska på Islandshästens dag nu på söndag och tävla, sen blir nästa den 9/4 och där har jag inte bestämt än men det lutar åt V5 och T7. Sen ska jag våga mig upp i öppna klasser är det tänkt lite senare :)

Min häst kan men jag är inte riktigt lika duktig som hon på tölt :D
Får man starta en lättklass i tölt och öppen klas i fyrgång på samma tävling?

Ja om det inte är tölt eller gångartsgrenar i bägge, man får bara tävla i en av varje vid ett tävlingstillfälle.

*kl*

Vi ska tävla T8 och V5 på pay and ride på Vallerödslund den 6/4
Sedan blir det kanske Valborgskeppni på Mhof
Lätta Skånemästerskapen
Lätta KM i höst

Hoppas jag :)

Och så ska vi trycka in lite lektioner och kurser också under året!

Usch nu blir jag tävlingssugen! Ska ju ha bäbis i maj så det blir inga tävlingar förrän till hösten när jag och hästen/hästarna (förhoppningsvis) är igång igen.

Vi får se hur det blir med tävling med Fengur pga hans bronkit. Han ska först få vara mullehäst :)

Men har som mål att debutera med Laukur i V5 på Idja KM i september. Men vi måste få starkare tölt först så han får en ärlig chans att genomföra en uttagning :)

*KL*

Vilken fart där va i denna tråden, KUL!:D

Jag gjorde tävlingdebut på Vinterkeppnin som hölls i Perstorp.
Startade i lätt klass och vann faktiskt :o:love:

Ska tävla nu på Söndag på Islandshästens Dag i Helsingborg
Blir lätt klass där med... hur det går får vi se, men var å tjuvkikade på underlaget häromdagen och blev MYCKET imponerad. Verkligen perfekt!:banana:

Om jag får min licens i tid ska jag anmäla mig till Pay and Ride på Vallerödslund den 6/4 i T1 och V1... all in lixom...:angel:

Hoppas på att det kommer lite bilder i tråden framöver;)

ska man inte efter 1,4 betala in ocf få ut licensen direkt?
Ska nog tävla i April och har inte fixat med licensen ännu

Det är nya regler som börjar gälla den 1 april, helt rätt :)
MEN jag vet att SIF inte alltid har hållt på sina uppdateringar på hemsidan och vågar inte lita på detta... :devil:
Därför har jag betalt in som man gjort innan. Hoppas på att många väntar på att det nya systemet ska komma igång så dom inte har så många licenser att jobba med nu och att min därför kommer i rappet! :grin:

Jag betalade in för kanske 2 veckor sen men har inte fått min än :( Som tur är går min lättklass-licens inte ut förrän i maj men hade ju gärna sett att man öppna kom snarast ändå

Tack snälla du! :bow:
Börjar snart förstå att hon kanske kan vara något, hehe :p
Har som jag kanske nämnt i andra trådar inte kunnat komma ut på träning ocg tävling med henne tidigare då jag inte vågat köra henne i släp. Nu åker hon vartsom sedan mamma sponsrade mig med en lastbil :love::bow:

Det har ju inte blivit så mycket tävlingar för oss i år än.. Men vi ser fram imot vår egna hemma bana hrimfaxis vår tävling..

Men Jag har ändå hunnit med att tävla två inofficella tävlingar i år..

Barsekurs vintertävling med Glitnir Från Frötuna Gård, där gick vi till A final och slutade på en 3 placering..

Underbara TAKTURS istölt i Hallstahammar.. Med Dropi Från Segerbäck.. Vi tog oss till A Final och slutade på en 5 placering.. :)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
905
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 061
Senast: Krumben
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 104
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar