Tävlingsterminen?

Sv: Tävlingsterminen?

i min del av landet verkar det som om alla klubbar med bana skall ha tävling:banana: Och det står att Trollhättan skall ha enstjärnigt ??Jättebra undrar bara hur den banan skall se ut:confused:

och så hoppas jag att våran klubb får i hop en tävling i år,hinder finns ju ( nästan alla från Baldersnäs) förde flesta klasser.

Tack för all info! :bow:
Sen har vi också de eviga sorgebarnen Vågsjö och Hägerneholm. :(
Trist när det egentligen finns både banor och ryttare men vet också hur tungt det är att arrangera och tyvärr lutar ju trenden åt att ideellt arbete är "ute". :(

Ja vågsjölund kunde/kan bli en ganska bra bana där det finns utrymme till CNC*, banan är planerad för det i alla fall. Men nu finns det väl inte så många fälttävlansryttare på den klubben som det var för 2år sedan.

Hägerneholm har det pratats lite om den också och att det fanns intresse för att få ordning på även den banan, men det var ett tag sedan jag hörde det.

Visst blir det svårare och svårare att få folk och ställa upp ideellt och det verkar som om man behöver komma till den punkten då det går "överstyr" och att man får betala för allt men det är tråkigt om det måste gå så långt. I dagsläget så orkar många yngre precis ta sig in genom dörren när dom kommer hem efter skolan att ta sig till datorn där dom sitter tills maten är klar. Träffa personer IRL och göra saker tillsammans är ett minne blott snart.

När det gäller våra kära fälttävlansarrangörer så får man hoppas att så många som möjligt via tel/brev/mail etc över lite "påtryckningar" på dom klubbar som inte har vissa år så dom vet att dom har "ögonen på sig".
Det skulle nog inte vara helt fel om förbundets fälttävlanskommitté tog kontakt med varje arrangör som uteblir ett visst år och kollar vad som är orsaken till att det inte blir någon tävling och om det är något dom kan hjälpa till med och på så sätt utöva lite "positiv påtryckning" på dom arrangörerna.

En variant på att utöva "påtryckningar" är ju just att uppmana klubbar som har ett antal ryttare som rider fälttävlan att kanske samarrangera med de klubbar där befintlig bana inte nyttjas på grund av ev utarmning?
Det gjorde Vallentuna RK med Täby RK på den tiden de huserade på Hägerneholm tex och jag vet att WWJ var delaktiga i SWFRKs tävling på Täby Galopp förra året.

Inte för att vara hemsk, men i Trossnäs är det 70 medlemmar (varav 32 som startar).......:cool: Vi har 3 fälttävlan (2006 ev.4 om vi får LagSM ponny), 1 hoppning och 1 dressyr samt träningstävlingar i samtliga dicipliner.....
Jag tror att arrangörsklubbarna och de stora klubbarna måste börja se varje funktionär som individ, tacka genom lite fest, fika, bra support med mat till funktionärerna etc. En funktionär behöver ju inte vara medlem.....
Ställ krav på ryttarna! :p Tänk vad mycket för och efterarbete som ryttarna kan göra och man inte behöver slita ut funktionärerna på tävlingsdagarna med.
Vi skulle aldrig kunna ha tävling om inte ponnyfolket hjälpte hästfolket och vice versa samt samarbete med ett antal närliggande klubbar och dess medlemmar.
Det som är svårt för oss är inte att få funktionärer, det är attt få folk som åtar sig ett mindre ansvarsområde, men det tror vi har med utbildning att göra och satsar på det.
Lycka till allihop, tanken med att samarrangera tycker jag låter jättebra!:D
Ett antal eldsjälar behövs oxå...........

Tasse skrev:
Angående sthlms-distriktet:

Uppland-västmanland - Dom har flyttat till en helt ny anläggning alldeles utanför Uppsala (där man kör mot Sala eller Enköping).
Den gamla anläggningen har avvecklats. Vad som har hörts angående fälttävlan är att det inte blir någon där under 2006 men dom jobbar på att få till en helt ny bana till 2007.

UVFK säger så sent som i det senaste medlemsbladet att de hoppas kunna köra fälttävlan i vår - under förutsättning att banan blir klar i tid.. Datum finns även inprickat i tävlingsterminen.

lånar knapp

:confused:
jag hittar inte tävlingsterminen?!

svårt att börja planera säsongen... många större tävlingar är ju inte fastställda ännu...

numera står inte junior-SM med på Wäsbys tävling i sommar som det gjorde tidigare på Ridsports termin, är det också ändrat???:confused:

nån som vet vart det kommer att gå??? ska jobba i England till sommaren och hade tänkt komma hem lagom till SM men nu tycks det inte bli nåt de veckorna......:( :crazy:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk fälttävlan söker landslagsledare för Young Rider- och Juniorlandslagen.
Svar
0
· Visningar
43
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är de svenska lagen till EM i fälttävlan för young rider, junior i fälttävlan klara, två starka lag där hälften mästerskapsdebuterar...
Svar
0
· Visningar
136
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka