Tävlingsterminen 2012

Habina

Trådstartare
I helgen var det ju funktionärsmöte och terminen fastställdes. Någon som kan skvallra redan nu?

Ifjol kom det en tråd på buke måndag kväll efter mötet, kan vi kanske hoppas på det i år också? :bump:

Längtar så efter att få veta vilken tävling som blir nya stjärnans debut, fyra år efter att jag köpte henne...

Sv: Tävlingsterminen 2012

Den är ju inte spikad än, vilket gör att det är galet att skvallra om ritterna.
Förr kom det alltid ut alla möjliga varianter på tävlingsterminen på diverse hemsidor.
Sen var det ingen som ändrade till rätt modell, och folk missade att terminen var ändrad.
Nu kommer rätt version ut på ridsportförbundets sida. De som vill länka dit från egna hemsidor kan göra det, men låt oss slippa felaktiga hemmagjorda terminer...

Vi som var där lovade att vi inte skulle lägga ut den prel terminen.
Kommer ut snart så du kommer ändå att ha hela vintern på dig att planera.
// Linda

Men hur kan den inte vara spikad än? :confused: Det var ju på mötet i helgen den skulle sammanställas och ifjol blev den sammanställd under helgen och publicerad måndagen efter. Så vad är det som ändrats i år?

Det är väl massor som kan kollas upp. Om nån fått flytta sin ritt ett par veckor för att nån annan sökt samma helg kanske de måste kolla med bonden om de kan ha hans vall som parkering så tidigt.

Det kan jag förstå, var det många ändringar från den preliminära terminen?

Kommer ut snart så du kommer ändå att ha hela vintern på dig att planera.

Jo, men jag vill förstå vad som eventuellt kan fördröja en publicering i år jämfört med i fjol. Oavsett eventuell planering för mig och min häst.

Ja, det var många ritter som flyttade i tiden. Finns en ritt som inte spikat datum än för tävlingsplatsens skull.
Just för att det andra år kommit ut terminer som inte stämmer så väntar vi på den officiella.
// Linda

Jag syftade på i fjol, när den officiella kom ut dagen efter helgträffen. Men då antar jag att det var färre tävlingsflyttningar i fjol.

Så då håller jag andan ett tag till. ;)

Nu är den sista svenska tävlingen för året i distansridning avklarad. Tack Anklam för en bra genomförd tävling, blev en bra avslutning på den svenska säsongen.

Har nu skickat in den svenska tävlingsterminen i distansridning för 2012 till förbundet för publicering. Nu får ni börja drömma och planera.

Tack för i år och lycka till med 2012.

Gitz

Härligt att höra! Då hoppas vi att ridsportförbundet är snabba med att publicera också. :D

Med den tävlingsterminen skulle jag verklgien vilja ha en tävlingsbar häst. Det finns ju massor av ritter som verkar intressanta.

Men det är något som inte stämmer, ser ut som dom har publicerat årets termin igen, eller är det jag som ser fel???? För enligt denna så går Vedemaritten den 25 april och nästa år är det på en Onsdag?

Rätta mig om jag har fel?

Ett RIKTIGT stort problem är att det bara är 3 CEI-ritter...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 541
Senast: Hedinn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 531
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 403
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar