Tävlingsterminen 2007

Sv: Tävlingsterminen 2007

Jag har redan börjat min bana mot det idag med att deltaga i en hopptävling med Hille så det så!!!

Nåt SM på Udden låter bra..:D
Som sagt fler tävlingar på hösten skulle inte skada, det verkar ju bättre att lägga dom då istället för på våren (eller ska man säga sen vinter? ;) )

Jag önskar mig så LITE 2-dagars lätta klasser som möjligt...är tämligen omöjligt att komma ifrån en hel helg som 2-barns mams med fälttävlans giftet i blodet. Har man inte en hästgalen familj som vill bli medsläpad så uppstår stora konflikter när alla vill göra olika saker en helg. Däremot kan jag tänka mig att åka långt och övernatta 1 natt för att få rida på alla trevliga Skånebanor men det förutsätter att tävlingen sen hålls på 1 dag.

Så på gräsrotsnivå är mina favoritbanor: Trossnäs, Styringe Stalls nya och Mariestad. :bump:

massor av ** jämnt fördelade över säsongen. samt gärna en hög CCI** så jag kan kvala till YREM 2008 :angel:

och så gärna att Tiarp har ** igen för den banan var jag grymt sugen på att rida :d

Jag vill ha fler tävlingar norröver.
Alltså vi har haft två tävlingar denna säsong, de låg helgerna efter varann i augusti. Då var såklart min häst knackig och kunde inte starta så då återstår liksom att åka minst 40 mil enkel resa för att få tävla.
Jag håller i övrigt med Novali01, det är bättre med endagstävling om man ska åka långt. Sova över natten mot tävlingsdagen och sen få åka hem.

Liknande trådar

Tävling Detta med Equipe har drivit mig lite smått till vansinne denna säsongen eftersom det aldrig fungerat smärtfritt igenom en tävling...
Svar
1
· Visningar
2 310
Senast: cewe
·
Fälttävlan Tror det passar lite bättre som en egen tråd. Varför har vi ett planeringsmöte gällande fälttävlansterminen om det inte ger något...
Svar
12
· Visningar
1 990
Senast: mammaBerg
·
Avel Ska betäcka mitt ridponnysto och vill därför gärna ha förslag på bra ridponnyhingstar, helst också med motivering varför du...
Svar
8
· Visningar
1 957
Senast: Skugga
·
Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka