Tävlingsterminen 2007

Trossnästösa

Trådstartare
Klubbarna är på gång att lämna in sina förslag till tävlingar 2007.
Vad har ryttarna för åsikter och önskemål om klasser, lagtävlingar, Cuper, SM mm.
Passa på att önska så kan vi arrangörer se vartåt det lutar och kanske fixa delar av det:D

Som ryttare hade jag velat önska mig fler 100 klasser i mellansverige i år, men nästa år ska jag försöka i * så då vill jag ha många * att välja mellan ;)

Önska på.......

Sv: Tävlingsterminen 2007

Jag hade önskat att klubbarna vågar lägga fälttävlan senare på hösten. Iaf nere i skåne var det väldigt fint väder fram in till mitten på nov. Och om vädret ska fortsätta som de har gjort de föregående åren så är detta ett sätt att få in tävlingarna ändå

Jag vill ha mkt, mkt fler debutanter typ i Bohuslän elr inte för långt ifrån Bohuslän...

Tog fälttävlansmärket för 2 månader sen, ponnyn och jag är superladdade inför en debutant nu men det FINNS ju inga debutanter i närheten! :mad: :mad:

Mina föräldrar vill liksom inte köra till Skåne för att jag ska få starta en debutant!!

Det största önskemålet är ju fler tävlingar i Stockholm i allmänhet och på våren i synnerhet men det blir nog svårt att påverka eftersom de klubbar som inte får tummen ur och arrangerar antagligen inte heller dyker upp på ett arrangörsmöte. :(

Det borde vara lite fler lätta och *-iga klasser under juni och juli i södra sverige. I år är det otroligt tunnt med *-iga under sommaren.

Jag önskar att säsongen i Skåne kunde hålla på lite längre. jag rider min sista ft för i år den 27 augusti. Kunde gått hållt på ytterligare två månader.

Hur gick det med alla önskningar?
Vad är redan klart?

Vart hamnar de stora tävlingarna, dvs.
Sm, Nm och Em för juniorer, Yr och seniorer?

Jämnare fördelning av lokala tävlingar i sörmland/västmanland. Nu kommer de i skov, dvs en månad med tävlingar varje helg och sen går det två, tre månader innan man ser en lokal tävling igen. :( Nej, en jämnare fördelning (och gärna fler tävlingar), tack!

//Alice

Var skulle ni vilja se dem om man fick önska fritt?

Lag SM Ponny Tranemo?
Ponny SM Örebro/trossnäs?
Lag SM häst Stora Wäsby?
JSM Udden?
SM Gärds?
YRSM ?

Hinner inte tänka klart så jag kanske ändrar mig.....

Men nog var det väldigt trevligt att Lag-SM för häst och ponny gick samtidigt. Det är en fördel med fälttävlan att Ponny och Häst ofta tävlar/tränar samtidigt.

Ett önskemål är väl annars att SM fördelas ut tidigt. Därefter kan övriga klubbar försöka lägga tävlingar så att kvalen kan klaras. Nu läggs ett antal tävlingar runt första helgen i September som sedan söker SM. De klubbar som inte får SM får lite svårt att fylla startfälten. Det kan ju också vara bra om individuella SM och Lag-SM får lite längre än en vecka mellan. Det är ju många ekipage som vill rida båda.

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker du verkar helt rätt på det Stina. YRSM kan väl också gå med seniorerna. Och JSM på Udden är ju kalas.

Eftersom vi efter denna fantastiska säsong (- trossnäs) har fått storhetsvansinne (:angel: ) så...

Lag SM häst: Stora Wäsby eller Enköping
YRSM: Nån fin bana med bra arrangemang... ska vi försöka så ska vi göra det med stil! :smirk:

Jag håller nog på Stora Wäsby hellre än Enköping, mest för att jag tror att Enköping får lite bekymmer med uppstallningen.

LenaH skrev:
Jag håller nog på Stora Wäsby hellre än Enköping, mest för att jag tror att Enköping får lite bekymmer med uppstallningen.

Det står inga boxar i trossnäs grustag annars, men vips (eller snarare efter mkt hit och dit och måånga skottkärror spån) så uppenbarade det sig 82 portabla boxar :D

Misstänker dock att Enköping inte förfogar över något grustag (eller liknande) att ställa några portabla boxar i heller. :D

Trossnästösa skrev:
Var skulle ni vilja se dem om man fick önska fritt?

Lag SM Ponny Tranemo?
Ponny SM Örebro/trossnäs?
Lag SM häst Stora Wäsby?
JSM Udden?
SM Gärds?
YRSM ?

Hinner inte tänka klart så jag kanske ändrar mig.....

Nej för sjutton inte SM i gärds :eek: Det går inte att ha *** där , det har dom ju försökt med ett par gånger och ingen var ju nöjd!!

SM måste gå på någon stor fin bana med fint omkring , Gärds ser ju ut som en torr öken :angel:

SM , Tiarp igen det är i stort sett den enda svårklassbanan som håller någorlunda svårklass standard i Sverige. Eller så får dom bygga upp banan en del i Segersjö, ser gärna SM där igen.

LenaH skrev:
Äh, det rör väl inte dig? :devil:

Jo i allra högsta grad nästa år du... fast jag missar väl SM som vanligt brukar ju vara något World Cup kval eller annan internationell tävlings samtidigt som jag skall vara med i :devil:

Liknande trådar

Tävling Detta med Equipe har drivit mig lite smått till vansinne denna säsongen eftersom det aldrig fungerat smärtfritt igenom en tävling...
Svar
1
· Visningar
2 310
Senast: cewe
·
Fälttävlan Tror det passar lite bättre som en egen tråd. Varför har vi ett planeringsmöte gällande fälttävlansterminen om det inte ger något...
Svar
12
· Visningar
1 990
Senast: mammaBerg
·
Avel Ska betäcka mitt ridponnysto och vill därför gärna ha förslag på bra ridponnyhingstar, helst också med motivering varför du...
Svar
8
· Visningar
1 957
Senast: Skugga
·
Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka