Sv: Tävlingstermin 2006
Jag håller med dig kicki71!, det är jättetråkigt att så många tävlingar fått ställas in i Norrbotten i höst... Ryttarna är lite lata(?) och vill inte åka så långt, men klagar samtidigt på att det inte anordnas tillräckligt med tävlingar...
Få vill hjälpa till, alla vill tävla, men ingen vill åka långt...
Som jag ser det så skulle man behöva sprida ut tävlingarna lite mer och jämföra terminerna bättre mot de andra distrikten - västerbotten & mittsvenska osv...
För som det är idag är det ofta så att tävlingar "krockar" om än ej på samma helg, så kan det vara så att det är tävlingar 4 helger efter varann & sen ingen på en månad osv...
(nu är ju jag hoppryttare iofs, men jag gissar att det är lite samma med dressyren) Sedan verkar det vara så att de som bor i södra norrbotten osv hellre åker söderut & tävlar, just för att det är mer starter, större tävlingar... Högre premier...vilket gör att tävlingarna i norrbotten får ännu färre starter..
Och västerbottningarna på dressyrsidan verkar vara dåliga på att åka uppåt & tävla, (men det är ju mkt närmare till mittsvenska också)
En stor eloge till er (gissar att det är Dundret?) som genomförde era dressyrtävlingar trots få starter!
Vi kanske måste locka upp folk med höga premier & så, så det är väl bara ut & jaga sponsorer?. Kirunas hopptävlingar i somras lockade ju många västerbottningar t ex. de hade ju höga prispengar framförallt... proffsiga utskick hade de också (man fick inbjudan hem i brevlådan!)
MVH / Bapro (som trots 27 mil dålig väg åtminstone varit på era tre senaste hopptävlingar)