Tävlingstäcken!!

S

Sara87

Är på jakt efter ett tävlingstäcke till Damen, men inte ett vanligt i fleece utan grövre.
Släng in era bilder så man kan få lite inspiration!
Gärna vart ni köpt samt pris .

Sv: Tävlingstäcken!!

Putt Putt!

Funderar annars på att göra ett själv , men vad kan man ta för tyg mer än bävernylon på utsidan? Nåt ganska grovt behöver det ju vara , men min hjärna går på tomgång.

75 som har kollat men ingen som har svarat... ingen som har bra tips/bilder?

Vet inte riktigt vad du funderar på, men Bidermans har ju snygga täcken där man kan välja både färg och material själv? Jag har massor av sådana. Några är enbart filt; dvs tjockare än fleece. Några är rena sommartäcken helt ofodrade, och sen är några av samma material som sommartäckena ("blank" yta) och sen med ett tunnt innerfoder i någonslags "ylle" eller filt. Jag är inte så himla bra på alla dessa tyger....:o
De är iaf snygga, hållbara och perfekta som tävlingstäcken!

När det gäller fleece så tycker jag iaf Termo Master-varianterna är klart snyggast.

LÄngst in i sadelkammaren ligger oxå ett mörkblått ASläckert täcke i sammet, med blankt innerfoder. Kantbanden flätade i guld/mörkblått. Bara väntar på att jag ska få ut och använda det. ;)

det lät snyggt det sista :)

Jag har även funderat på det grå/röda TM på Hööks, men jag vet inte om det räcker på vintern sen, när hon åker hem i transporten. Fast då kanske det räcker att lägga ett annat under...

På hööks kostar det §49kr/sida för namnbrodyr, men det låter lite väl saftigt med 300kr extra bara för dte. har du provat att sy själv? borde ju inte vara så svårt.

det lät snyggt det sista :)

Jag har även funderat på det grå/röda TM på Hööks, men jag vet inte om det räcker på vintern sen, när hon åker hem i transporten. Fast då kanske det räcker att lägga ett annat under...

På hööks kostar det §49kr/sida för namnbrodyr, men det låter lite väl saftigt med 300kr extra bara för dte. har du provat att sy själv? borde ju inte vara så svårt.

Ja, det är snyggt! :d Dock är även det för kallt på vintern, och inget man ens sätter på efter ett lopp....det är mest innan isåfall. Så tyvärr är det mkt snyggt, men opraktiskt. Det är därför jag gillar Bidermans bättre också, eftersom det finns i så många olika varianter.
Man vill ju ha både snyggt och praktiskt. :)

Nä, min förmåga att sy är inte den bästa, så det är nog bättre att jag låter bli att försöka mig på sånt haha....Men att sy på eller brodera på ett namn själv skulle jag däremot inte ha några problem med att göra.
Antingen broderar du på det (jobbigaste sättet) eller så klipper du ut bokstäverna i ett annat material och syr fast på täcket. :idea:

Själv har jag ett John Whitiker tävlingstäcke. Lite fodrat och mycket fint! Men nu på tävlingar så tar jag med mitt ull el. fleecetäcke med.

du kan ju köpa ett finntack transporttäcke i bävernylon. och ha övanför fleecetäcket i transporten på vintern..dom är inte så dyra. jag har från bidermans ett liknande..

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: Unafraid
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
570
Senast: sthu
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 364
Senast: Stergo
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka