Tävlingsrosetter

E

EmblaHamilton

Skulle vilja veta av alla er tävlingsryttare där ute, ni som åker omkring på olika klubbtävlingar och annat. Hur viktig är rosetten? jag ska ev beställa hem nya rosetter till klubben och är trött på de gamla? ska de vara stora och fina? åker ni hellre till en klubb med fina rosetter än en annan? tacksam för svar
//Anneli:)

Sv: Tävlingsrosetter

JAg talar nog inte enbart för mig när jag säger.. Destu större och flashigare rosetter destu bättre! :D

Rosetten är ju det man tävlar om enligt mig, såklart man vill ha en stor, blaffig, glansig rosett :D Jag tävlar inte så mycket själv, men jag vet att folk faktiskt kan välja att tävla på vissa klubbar just för att de har finare rosetter ;)

tack så mycket, precis vad jag behöver höra!

Tycker att de är viktigt att själva banen är av god kvalitet och att vikningen är fin. Banden ska vara sådär lite hårda...annars blir de konstiga i formen efter att ha legat i en låda inför tävlingen och banden hänger inte snyggt. :D

Rosetten ær inte det avgørande nær jag væljer tævling før mig ær læget det viktigaste men visst ær det kul med en stor fin rosett.
Sedan ælskar jag lite extra pyntade tævlingsbanor lite blommor kan gøra stor skillnad och det behøver inte bli dyrt, finns ju tyg/plastblommor tex.

Jag tycker rosetter är helt onödiga och tycker att man kan avskaffa dem.
Möjligtvis kan man behålla dem för de fem främsta men att gå och hämta en hopvikt vit rosett i sekretariatet känns verkligen tramsigt.
Och var gör man av dem sen? Plaketten sätter jag på boxdörren men rosetten??

Mina ligger i mammas garage förutom de jag kastat.

Jag är också ointresserad av rosetter, jag har ett gäng hemma hos mamma, ett gäng i en flyttkartong någonstans och ett gäng hemma i bokhyllan.

Visst kan det vara kul med de som man fått vid vinster eller på stora tävlingar som minne, men att få en rosett varje gång en unghäst skuttar runt en klubbtävling felfritt är egentligen bara slöseri med klubbens resurser på mig. (Men jag har full förståelse för att det är skitkul för de yngre ryttarna, så helt bort ska de ju inte)

Jag tävlar för att mina hästar ska utbildas och utvecklas, inte för att samla på mig saker som sedan mest ligger i en låda. Så för mig kan de se ut hur som helst, det är inte en sak som jag själv tycker att klubben ska lägga onödiga summor på.

Varför lämnar du inte tillbaka dom i sekreteriatet innan du åker? alt struntar i att ta emot den om du inte är inne på prisutdelningen...

Jag älskar rosetter! Vad de är till för? Inte så mycket antar jag mer än som något fint att sätta upp på väggen, mina sitter mittemot sängen och varje morgon när jag vaknar ser jag dem och minns alla roliga tävlingar! :love:

Desto större och finare, desto bättre, helt klart. Hehe :D
Skulle dock inte gå så långt som att välja tävling efter rosetterna.

Visst skulle jag kunna avstå dem, till sekretariatet går jag nog dock ändå eftersom jag vill ha mina premier. :p

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 161
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 609
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
35 36 37
Svar
731
· Visningar
22 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka