Tävlingsmängd

B

busungeN

Hur många tävlingar kommer ni tävla nästa år? (ungefär) Skriv även vilken nivå ni är på.. Behöver tips:D

Sv: Tävlingsmängd

svårt att säga men 1-2 tävlingar/mån från april till oktober, brukar bli lite klubbtävlingar och sånt under de andra månaderna... också brukar hon få en månad utan tävlingar också. Hästen har lätt att falla ur så jag brukar få stryka mig från nåntävling så hästen får längre återhämtning...

Hästen är ett halvblod och är f-88 och tävlas just nu i hoppning tom 120. Förhoppningsvis så blir det någon start i 130 nästa år.

Hm jag kommer nog tävla ca: varannan till varje helg. Så det kankse blir 40 ggr.:) Och jag tävlar på MSVA och 130-140 nivå.

ponnyryttaren skrev:
Hm jag kommer nog tävla ca: varannan till varje helg. Så det kankse blir 40 ggr.:) Och jag tävlar på MSVA och 130-140 nivå.

Samma häst i alla 40? aahh, du har både ponny o häst elr :D

1-2 gånger i månaden från mars till oktober.
Siktar på regional 110 i slutet.
Bara vi slipper skador så kommer det gå finfint :)

nu rider jag iofs inte så mkt ren hoppning, däremot fälttävlan på elit(junior)nivå

tänkte försöka rida lite hoppning före ft-säsongen, ca 1/månad i jan,feb,mar (ska försöka rida 1 dressyr/mån åxå)

i maj tänkte jag hinna med 1 el 2 hoppningar åxå, beroende på vad som finns

jag rider 120-130 hopp, men siktar mest på att rida * (msv B) fälttävlan och förhoppningsvis åxå debutera ** (msv A) 2006

Kommer inte tävla så jättemycket, eftersom det inte är min ponny:angel:
Men jag tänker vara med på alla lokala hoppningar som kommer vara runt om i värmland hela våren. Så det blir väl en del:angel: :love:
Sen kanske det kommer en å annan dressyr som vi kan vara med på:D
men ja va ska ja säga... 8-10 tävlingar? Nu på våren alltså!
Från februari till början av juni..:D

Under februari till maj-juni blir det ca 2ggr/månad. Under sommaren blir det ca: 1 tävling i månaden men då brukar det bli meetings på 3 dagar. Sen under hösten blir det 2ggr/månad igen.

Rider 1.20-1.30

Tävlar ett knepigt sto nu, en d-ponny ( ridskoleponny som egentligen inte passar på ridskola) och vill gå upp i Lc nästa år.
Vet inte hur månbga tävlingar det blir, får se.

Planeringen är att starta ca 10 tävlingar under april-oktober.
Tävlar lokalt.
Målet är att i höst rida någon 1.10

Är första året som jag tävlar på länge.
Min häst är en -99 på 150cm

Ett 20-tal tävlingar uppskattningsvis. Tävlar ungefär 1-3 ggr/månad. Främst hoppning t.o.m. 130. Har även planerat att starta minst 3 deb. fälttävlan och kvala till lätt.

jag ska tävla nästa år om ridskolan har grön kurs snart.

var tredje helg lr nåt. skötisen blir ju sex år då ska han ska tävla avd. a med ryttaren la . men jag tror jag håller mig på avd b i ld lc

bara två frågor.
en sex åring kan väl både tävla avd a och b dom ska ju kvalifisera sig först.

kan en 13/14 åring tävla i avd a med han?

Malle Palle skrev:
bara två frågor.
en sex åring kan väl både tävla avd a och b dom ska ju kvalifisera sig först.

kan en 13/14 åring tävla i avd a med han?
Nu var det ju inte det tråden handlade om men men.
Ja de kan starta avd b eller a under samma säsong. Men hästen måste som sagt vara kvalad för att gå avd a (två felfria avd b), men, jag vet inte om det bara gäller för hästen eller om det är ekipaget det gäller.
Åldern spelar ingen roll.

hehe vet inte jag har ju tre hästar och ja jag vet inte exakt!

första tävlingen är i mitten av januari sedan så fort det finns en som passar någon av hästarna, kan tänka mig att det blir varje helg en period innan dom kommer in på samma nivå ungefär.
men varje enskild häst kanske går 2 tävlingar i månaden... är fem som ska ut hela tiden och vara på topp i juli då:D i falsterbo är det tänkt.

ungefär varannan helg. beror lite på ibland kanske det blir två helger i rad, men då får hon ju vila 1-2 helger från tävling istället.

jag ska rida 110-120-130.

1-3 tävlingar i månaden från februari - november är planerade.. hur många det är sen och vad som blir av vet jag inte...

-98 på 160 cm som är startad 1 hopptävling tidigare, startad 1,10. Så det kommer bli 1,00-1,20 under våren och div 2 och i sommar planerar jag att debutera 1,30 också...

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: MiniLi
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 021
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
261
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka