Tävlingslicent!

M

moonlightgarden

Visst ska licensen vara på ryttaren å inte på hästen?

Medryttaren ska tävla min å frågade när hon kunde få licensen men jag har inte hört något om att det ska finnas en licens på damen, hur är det egentligen? Tävlar ju ionte själv för jag är för gamal för att tävla ponny.

Sv: Tävlingslicent!

På lokal nivå behövs ingen ponnylicens, men vill medryttaren tävla regional nivå och uppåt så måste licens lösas även för ponnyn (den gäller på livstid).

Hur löser man en sådan licens är det bara en summa som ska betalas in någonstans?

På lokal nivå, vad är en lokal nivå? Är det Gävle, hela gästrikland eller enbart inom ridklubben?

Har aldrig tävlat själv så jag har ingen anning.

lokal nivå är ungefär som klubbtävling kan man säga. Står i varje proposition vilken status tävlingen har. Finns lokal- regional -nationell och -elittävlingar. Det är svårighetsgraden som avgör.

Hästlicens löser du via ridsportsförbundet. Kolla in hemsidan så hittar du det lätt!

Hm om man inte vet då eftersom att det inte är jag som ska tävla. Men det är en toyota cup som går på ridskolan som medryttaren rider på. Behöver man licensen där tror ni?

Nu har jag läst om cupen. Det verkar som om ryttaren måste ha lokal licens, men ponnyn behöver inte har någon. I reglerna står detta:

I enlighet med TR gäller följande:
Gällande ryttarlicens, vaccinationsintyg och mätintyg (ponny) uppvisas i sekretariatet.

Okej, så då får medryttaren skaffa sig en licens alltså. Det är ju hon som ska rida så det bör ju inte jag betala. Ponnylicensen hade jag förståt om jag skulle betala den varar ju för evigt å är på min häst.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
579
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 306
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 183
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?