tävlingslag?

E

Essepesse

hur många måste man vara för att kunna starta upp ett hopplag t.ex.? jag har dessutom hört att man måste tävla medelsvår för att ens få ha ett lag:eek: låter jätte konstigt tkr jag:crazy:

Sv: tävlingslag?

det finns ju oika divisioner som är på olika höjder. tex div. 3 brukar vara de lägsta klasserna medan elit är de högsta.
Man ska vara minst 3 och max 4 i ett lag.

*delvis kl*
Och helst ska man ha några reservryttare också, det brukar alltid bli manfall på något sätt - både häst och ryttare kan bli sjuka/skadade.

det beror som sagt på i vilken division man vill ha ett lag, vet inte om det är samma i hela landet, men här finns det from div 3 som går i 1 m

*delvis knapplån här också*

Hos oss är också div 3 lägst, men här går den bara i 0,90 m.

TS -> Ta kontakt med din klubb och hör vad ni har för lag med i allsvenskorna och vad som gäller i erat distrikt. :)

ja reserv är alltid bra att ha.
man kan ju ta ut laget på plats oxå efter hur bra de går i förklassen och då kan man ju ha fler ryttare att välja på direkt.
Min f.d klubb lyckades få ihop till precis två lag och då hade vi inget uttagning på plats utan bestämde i förväg. Inget bra exempel. Vi hade inte fulla lag i ngn av omgångarna eftersom ryttare drog sig ur hela tiden och vi hade inga reserver.

det finns:

Div III - 0.90m i grunden och 1.00m i omhoppning för junior och 1.00m 1.10 för seniorern
Div II 1.00m & 1.10 för junior och 1.10 och 1.20 för senior
Div I 1.10 & 1.20 för junior och 1.20 och 1.30 för senior

man får vara minst 3st men då får man inte räkna bort det sämsta resultatet. om man är 4st får man som sagt välja bort om man har t.ex 3 felfria rundor + 1 runda där ekipaget fick 4 fel. så man slutar på 0 fel totalt efter grunden. man måste även ha en Junior för att få starta ett lag. men man får ha juniorer som rider som seniorer. jag och mina kompisar hade t.ex ett Lag förra året där alla vi var Juniorer men 3 av oss red som seniorer.

sen om du t.ex har ridit som Junior i Div II får du inte gå ner och rida som Junior i Div III efter det utan då får du rida som junior där.

nu ät det så att reglerna är olika för olika distrikt så det är inte alls det rä säkert det du skriver, vi har inte dessa regler i vårt disktrikt tex.

Trådskaparen, vill du veta vad som gäller så gå in på ditt disktrikts hemsida och läs dem där, men ett tips är att göra det snarast, för iallafall i vårt distrikt så går många av anmälningstiderna ut i dagarna (en del har redan gått ut).

Men vi tävlade allsvenskan div. II ponny så var vi 7-8 st i laget, det var det fler som var, man får vara mer än 4 då,
iaf. har det varit så när jag har tävlat

blandar ni inte ihop det nu med att ni kanske har två lag med??

annars så jag jag väldigt nyfiken på vilket distrik ni tillhör, skulle väldigt gärna läsa dessa regler.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 009
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III
  • Letar hovkurs

Omröstningar