Tävlingskostnad

K

Kicki_J

Lite nyfiken, vad kostar start/anmälningsavgiften runtom i landet?
En klubb tog 80 kr LC och 90 LB lokal ponny och 80 kr-100 cm och 90 kr-110 cm lokal häst, nästa tävling på en klubb ca tre mil bort tar 110 kr LC och 120 kr LB lokal ponny och 110 kr-110 cm och 120 kr-120 cm reg häst. Tidigare har ju reg varit lite dyrare än lokal men inte nu....
En fundering till är unghästklasserna, tex en LD clear round kostar 80 kr medan en ungponnyklass i LC kostar 60 kr, varför är den högre klassen helt plötsligt billigare???

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tävlingskostnad

Kicki_J skrev:
...
En fundering till är unghästklasserna, tex en LD clear round kostar 80 kr medan en ungponnyklass i LC kostar 60 kr, varför är den högre klassen helt plötsligt billigare???

Vi tar 100+10 oftast på ponnytävlingar i två fasers hoppningar. Inte speciellt dyrt häromkring. Medan jag tävlade ponny fick jag betala upp till 170 kr för EN start (+100 till 150 kr vet avgift), det var visserligen regionalt.
En clearround tar vi 70+0 för, 30 kr för omridning.
Vi tar även 70 kr i ungponnyklasserna.

Jag har också sett det att vissa klubbar tar mer för avd A i clear rounder än avd B. Det kan inte jag se någon anledning till, därför tar vi lika.

På ridskolan är d för privathästar 100 kr för två starter elr 60 kr för en . För ridskolehästarna är d 100 kr för en start .

när jag tävlar brukar det kosta 130-180 kr/start.. rider nationellt/regionalt 130 cm.. och vet kostnaden brukar gå på 100 kr.
sist jag tävlade reg 120-130 så kostade 120: 140 kr och 130:160 kr plus vet avgift på 100 kr = 400 kr.. detta va i västra småland.
men jag van lite pengar så gick plus iaf:)

Kicki_J skrev:
En klubb tog 80 kr LC och 90 LB lokal ponny och 80 kr-100 cm och 90 kr-110 cm lokal häst, nästa tävling på en klubb ca tre mil bort tar 110 kr LC och 120 kr LB lokal ponny och 110 kr-110 cm och 120 kr-120 cm reg häst. Tidigare har ju reg varit lite dyrare än lokal men inte nu....

tävlade föra helgen...

regiunal hoppning på ponny
då hopade jag L:B = 120 kr och L:A = 140 kr + 100 kr veterinärbesiktning.

det brukar ligga på runt 1 kr/cm + 10 kr eller ngt på regionalatävlingar...

håller med.
För att förtydliga för de som inte förstod. Startar man en en 1m kostar det 100 kr +10kr och för en 1.20m kostar det 120kr +10 kr

det har du iofs rätt i ;) men jag och ffa min häst är så oseriösa när vi är ute och tävlar låga klasser. åsså kan vi inte vända så snabbt så vi vinner ju inte iaf :mad: :angel:
har insett att jag rider som bäst när jag hela tiden efter att ha anmält mej tänker "Vad har jag gjort???" :rofl:
så nu har jag anmält mig till 135 om två veckor :crazy:

Kan inte heller säga, tyvärr, att min häst lägger särskilt stor vikt på att klara fjutt hinder (inte gigantiska väggar heller iof :angel: ). Men det är ju bara o köra alla viktiga tävlingar i debuterna då :p
Jag har kommit fram till att jag rider som bäst när jag är sjuk, blir typ seg och avslappnad och tydligen så trivs min häst då. "Tur" att jag fortfarande har tvåveckors febern kvar tills på lördag då :angel:

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 400
Senast: Ullmerkott
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 949
Senast: tuaphua
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 120
Senast: Unafraid
·
Dressyr Jag är på det igen men...är det rimligt att en klubb tar 200 kr för en klass (LC:2, LB:1, LA:1) och det du kan vinna är en rosett...
2
Svar
38
· Visningar
3 848
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar