Tävlingskläder...

Inelin

Trådstartare
Hej!
Någon som har en bra bild på ett körförkläde? Tänkte försöka mig på att sy ett själv. Vad har ni för slags huvudbonad i dressyren? Syr ni era tävlingskläder själva?
Undrar Inelin

Sv: Tävlingskläder...

Jag har sytt mitt förkläde själv. Inte så svårt. Tog lagom stort tyg, ett över och ett som foder, så det värmer lite på vintern ;) och vek in. sen bara band att knyta fast det runt midjan med! Jag har hjälm på mig oftast. Har också en kavaj som jag köpt på second hand rätt så billigt! Men sy själv går väl lika bra!

Tack för svar! :bump: Har du långkjol under kavajen i dressyren? Vad har du för handskar? Vilken färg har du på körförklädet? material? Undrar Inelin.

nä...byxor...dom syns ju änd inte! Har svarta ridhandskar, du får ju inte ha vita! Mitt förkläde är beiget...inte säker på vilket material. For på tygaffärn och hittade nåt som såg bra ut! under har jag nån sorts filt.

Jag har sytt ett väldigt enkelt förkläde i marinblått galon/konstläder... Jag klippte bara ut som en halv kjol och sydde fast riktigt breda kardborreband runt midjan.

På huvudet har jag haft keps.

Är det inte krav på att handskarna ska vara beiga/bruna eller är det borttaget eller bara en rekommendation ?

Inte saker med handskarna, mamma fick da minuspoang da hon hade det!

Liknande trådar

Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
250
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
641
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
547
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve