Tävlingskläder...

Inelin

Trådstartare
Hej!
Någon som har en bra bild på ett körförkläde? Tänkte försöka mig på att sy ett själv. Vad har ni för slags huvudbonad i dressyren? Syr ni era tävlingskläder själva?
Undrar Inelin

Sv: Tävlingskläder...

Jag har sytt mitt förkläde själv. Inte så svårt. Tog lagom stort tyg, ett över och ett som foder, så det värmer lite på vintern ;) och vek in. sen bara band att knyta fast det runt midjan med! Jag har hjälm på mig oftast. Har också en kavaj som jag köpt på second hand rätt så billigt! Men sy själv går väl lika bra!

Tack för svar! :bump: Har du långkjol under kavajen i dressyren? Vad har du för handskar? Vilken färg har du på körförklädet? material? Undrar Inelin.

nä...byxor...dom syns ju änd inte! Har svarta ridhandskar, du får ju inte ha vita! Mitt förkläde är beiget...inte säker på vilket material. For på tygaffärn och hittade nåt som såg bra ut! under har jag nån sorts filt.

Jag har sytt ett väldigt enkelt förkläde i marinblått galon/konstläder... Jag klippte bara ut som en halv kjol och sydde fast riktigt breda kardborreband runt midjan.

På huvudet har jag haft keps.

Är det inte krav på att handskarna ska vara beiga/bruna eller är det borttaget eller bara en rekommendation ?

Inte saker med handskarna, mamma fick da minuspoang da hon hade det!

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
486
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: tanten
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
456
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka