Tävlingskläder

Fillifjonkan

Trådstartare
Vart hittar ni era tävlingskläder?
Köper ni färdiga tävlingskläder eller går ni på vanliga affärer och köper kläder som ni sedan piffar till?
har ni några tips på vanliga affärer där de kan ha kläder som man själv kan piffa till?

Jag skulle behöva kläder till pleasure, reining och halter. Vilken basgardererob ska jag då satsa på? Gärna samma byxor och sedan variera överdelen.

Vågar man köpa en slinky i stl 40-42 och sedan sy om till st 34-36 eller är det väldigt svårt?

Tacksam för all hjälp!

Det som jag har köpt i Sverige hittade jag på Tumbleweed. En del har jag köpt när jag var i San Diego och en del har köpts på postorder från USA.

Jag som inte kan ha xxs *flin* har haft svårt att hitta kläder öht så jag har fått nöja mig med de kläder som har funnits i rätt storlek helt enkelt.

"Basgarderob" minst 2 par svarta stretchjeans (köp billiga på HM Rowells eller nåt) 1 lite längre svart kavaj (sy på lite paljetter eller nåt på kragen om du vill göra den speciell) Enfärgade tighta polotröjor finns i de flesta vanliga affärer eller på myrorna (piffa till med lite pärlor eller glitter på kragen/vid ärmsluten) kan du använda både under kavajen eller bara den i pleasure. Nån vanlig skjorta har du säkert redan i garderoben hemma!

Jag har bara köpt 3 västar och en jacka som har varit "färdigsydda", lite för dyrt att bara köpa sånt :(

Malin

Jag funderar på att tävla min första westerntävling om två veckor, och har bara ett hum om vad som kan vara lämpligt att ha på sig? Har ni några bra tips till en rudis? :crazy:

Vad är det för typ av tävling (D- C- AQHA?) & vilka klasser ska du rida?

Malin

Det är en liten D tävling och jag har tänkt att jag ska pröva på några olika klasser, ev. reining, western riding och western horsemanship.

Då tycker jag att du ska satsa på "hel & ren" :)

Beroende på vad du trivs bäst i, skjorta (som inte är alltför vid om du ska rida horsemanship vill dömaren inte se nåt fladdrande tyg) eller en tight polotröja. Välj gärna en färg som passar ihop med paden och ev. benskydd så ser det snyggare ut!

Malin

I stället för att köpa dyra västar att ha ovanpå slinkys/polotröjor kan man köpa toppar på t ex HM, veromoda eller lindex. Att ta av ärmarna på någon tröja och ha som topp är inte heller speciellt svårt. Kring nyår brukar det finnas mycket glittertoppar i diverse färger och mönster. *tips till nästa år*

Jo jag tänkte nog i de banorna hel & ren. Ett par mörkblå jeans och en blårutig skjorta kanske? Jaja, jag hittar på något. Anledningen till att jag frågar är att jag bor med en karl som är omöjlig att fråga.

Finns det någon som har en bild på sitt fina "hem syarbete" som man kunde få inspiration av. lättare att se på en bild menar jag..

Hej! logga in på www.sheplers.com Där kan du handla jeans, toppar, skjortor, hattar osv. till bra priser. Du får självklart lägga ut litet på frakten, men om du slår ut det per plagg blir det i alla fall mycket billigare än att handla i Sverige. Eller gå ihop flera kompisar och beställ! Kanske till och med sambon kan hitta ett par jeans...

Lycka till på tävlingen! :) Mayara

Re: Hej Mayara!

För mig är det second hand som gäller när det är kavajar, västar och jackor. Till det Wrangler jeans, slinky eller skjorta. Kolla katalogutförsäljningar där kan man hitta snygga skjortor. Prova på www.catalog.se (tror att adressen stämmer). :D

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par ridbyxor som jag köpte precis när jag skulle börja rida, för ett halvår ca. alltså. Nu har dom tänjt ut sig rejält...
2
Svar
36
· Visningar
4 876
Senast: Millz
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 571
Senast: videnlis
·
  • Låst
Fritid Stickade en babymössa häromdagen med en beskrivning för idioter och det gick faktiskt riktigt bra. Första gången jag avslutar en...
Svar
4
· Visningar
2 092
Senast: Maran
·
L
Islandshäst Nu är det snart dags för debuten (ok, det var 3 år sen sist!), ridningen funkar bra och hästen är redo, men inte jag! Vet att man kan...
2
Svar
30
· Visningar
2 528
Senast: Freyr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar