Tävlingskläder vid kallare årstider...hjälp.

lakrits

Trådstartare
Att hitta en lämplig klädsel under vår och sommar halvåret till tävling är ju inte så svårt....men under höst och vinter halvåret då?

Det står väl någonstans i regelboken att klädsel får anpassas efter "väder" men vad är tillåtet att ha?

Jag tänker ev. deltaga i en "prova på tävling" i mars (om hästen min fixar det), vår första start inom western överhuvudtaget :p , men det är ju ganska kallt.
Mina funderingar var att ha en svart/vit/röd filt, svarta jeans, en röd täckväst och tex en svart polo under eller dyl...är det OK? Får man ha en stickad tröja under västen ev.?

En "prova på tävling" kanske inte har så jättestora krav osv. men man vill ju ändå komma regelriktig och se "proper" ut...;)

Sv: Tävlingskläder vid kallare årstider...hjälp.

Jag tycker att du väljer helt rätt! Precis som du skriver så e det inga direkta krav på klädsel i prova-på-tävlingar men det e ju ändå en förberedelse för tävling å då ingår ju faktiskt att klä sig snyggt.

Jag tycker det låter som bra klädsel för en prova-på-tävling :)

Det låter helt ok! På "prova på" tävlingar är klädseln väldigt fri.

För mig är det viktigast att klä mig så jag inte fryser vid den här årstiden. Fryser man blir ridningen lätt lite stel, men visst e det kul om man kan få till det i westernstil ändå, men inte på bekostnad av ridningen då. Lycka till:banana:

oftast brukar man ju inte tävla på vinterhalvåret. Men som sagt mars är det vell inte så varmt, sen tror jag inte att dom andra ekipagen kommer klä sig i tävlings kläder heller men.. tävlings sesongen ligger ju på sommaren och därför är det ju anpassat i regelboken där efter. Men jag tycker det låter okej så som du beskriver.. sen är det ju bara en tränings tävling, och jag tror dom förstår om man inte vill rida i en slinky eller skjorta ;) :) Lycka till !! : )

Var är den prova på tävlingen? Jag ska nog också åka på en i mars, kanske är det samma?:D

Jag har oxå funderingar på vad jag ska ha på mig. Till och med i maj brukar det ju vara så kallt att man måste ha nått under slinkyn för att inte frysa (jag är fusen av mig:crazy: ) Och i mars kan det ju vara redigt kallt.Och jag vill att de ska sa "riktigt" ut vare sig de är prova på tävling eller inte.

Det finns ju korta jackor i lite kraftigare tyg att tävla i! :idea: Och då syns det inte om du har något under heller!

Tyvärr tycker inte jag att de är så snygga på mig, då jag då blir ännu mer kort och kompakt. :crazy: Men visst, det är en ide.

Finns ju sådana du stoppar ner i brallan också.... Med skärning och mönster så att man ser lite längre ut! Men ändå i kraftigare typ.

Jag har flera skjortor (köpta du vet var) som är tajta men som du lätt kan ha något under (typ underställ som är tunnt med värmer) utan att det syns, och en scarves i halsen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka