Tävlingsklädd

Sv: Tävlingsklädd

Jag brukar alltid ha min kavaj. Min Kavaj är grå, men vilken färg har ni på era kavajer?

mm håller med antingen kavaj,vitaridbyxor och självklart stövlar ev. slips. Ett annat alternativ är som du säger skjorta och slips, det är fint, speciellt till avelsbed ;)

jag har alltid kavaj, eller jag tävlade med klubbjacka i våras innan jag köpt min kavaj.

just nu tävlar jag bara lokalt med ungponnyn men blir kavaj och allt ändå.
har marinblå kavaj, cremefärgad skjorta och ridbyxor, svarta stövlar, svarta skinnhandskar och svart hjälm.

När jag tävlar lokalt/regionalt i hoppning blir det vita ridbyxor, grå kavaj och svart hjälm och svarta stövlar, är det däremot klubbtävling så brukar det bli jacka eller nån annan tröja. Vid dressyrtävling blir det marinblå kavaj, marinblå hjälm och svarta stövlar. Vit/ljusblå/grå/marinblå tävlingsskjorta i båda disiplinerna.

Jag har en klubbtröja, vita ridbyxor, svarta stövlar, tävlingsskjorta, vantar, och en svart hjälm

Alltid kavaj (grå), tävlingsskjorta, hjälm (grå), vita ridbyxor och stövlar på tävling.
Dock inte på Clear rounder och liknande, då ser det bara löjligt ut.

Klubbtävlingar = allt matchar hela hästen, de vill säga en tröja :D
Lokal = då blir det oftast klubbjacka
Regional = då blir det kavaj

Självklart har jag kavaj! En svart pikeur, champagnefärgade pikeurbyxor, samma färg på skjotan, svarta cavallostövlar och svart hjälm. Oavsett dressyr eller hoppning ellernivå-det är kul att vara snygg! ...och ärligt tror jag att jag presterar bättre då...

Tävlar för det mesta i full tävlingsklädsel, dvs. vita eller champagnefärgade ridbyxor, skjorta, stövlar, kavaj. Dock händer det att jag på lägre nivå tävlar i jacka eller skor + Dyonchaps. Tävlar vi nationellt så har man ju inget val utan då blir det full tävlingsklädsel.

Jag har mest tävlat dressyr så det är kavaj som gäller för mig, även på klubbtävling, har nog bara hänt på nån Programrining att jag ridit i klubbtröja...

Hoppning därimot kan jag tycka att kavajen blir lite obekväm:crazy: fast jag har nog aldrig tävlat utan....

Har bara ridit en lokal med nuvarande pållan och då hade jag vita byxor, skjorta, blå kavaj, svart hjälm och svarta stövlar. Pållan har vitt schabrak. det var dressyr så därför hade jag kavaj. Skulle kunna sträcka mig så långt att jag skulle kunna ha en mörkblå v-ringad tröja på klubbtävling, men tycker om min kavaj:love:

På pay and jump hade jag ljusa ridbyxor med matchande väst och vit skjorta under. Tyckte det såg prydligt ut och det är ju inte precis tävling.

Apo

Dressyr: alltid kavaj
Hoppning: offtast klubbjacka

vid regionala/Nationella tycker jag alltid man ska rida i kavaj

Jag brukar ha kavajen eller klubbjackan, haha det blev en liten tradition där ett tag att alltid hoppa LB rundan med klubbjackan fick för mig att det gick bättre då!;)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
601
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
915
Senast: Freazer
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
415
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka