Tävlingskavaj som sticker ut?

cela

Trådstartare
Nu tävlar jag inte så ofta och det kanske är skillnad i högre klasser, men är det inte väldigt konservativt vad gäller kavajer inom dressyren? Skulle själv gärna ha en kavaj som stack ut lite (lagom) :)
Någon som har tips på lite mer udda kavajer?

Sv: Tävlingskavaj som sticker ut?

Nu kikade jag på hopptävlingar i helgen men såg några riktigt snygga!! ska se om jag kan hitta dessa på nätet;)

Vore ju smidigt men det blir nog för saftigt för min plånbok, blir nog att sätta sig själv vid symaskinen, blir väl ett bra vinterprojekt :laugh:

Alla de jag länkat till är ganska dyra;) Så ja det bästa är att köpa en på ge-kås å slakta:D

Min syster köpte en kavaj på H&M och sydde om. Den sticker ut ;)

482081_10151007417153892_2108351464_n.jpg

Riktigt tufft!

*kl*

Hur pass är kavajen färgreglerad på lokal/regional nivå i dresstren? Får man ha vilken färg som? Är lite småsugen på en röd Spooks:o.

Finns inga färgregler för kavaj (inte heller ridbyxor eller stövlar)

Däremot är utformningen av kavajen reglerad i Dressyren så att den måste ha öppet sprund bak eller i sidorna och gå ner längre än till midjan

I Uddevalla finns det (fanns?) skräddarutbildning där man kan få en kavaj uppsydd för i princip materialkostnad så då går det ju att designa helt själv :)

oj, det lät ju riktigt intressant, värt att kolla upp, tack för tips :)

Deserata har riktigt fina kavajer om man gillar swarovski;) Man kan få sitt namn broderat eller logga.
Bild på min:
IMG_54711.jpg

IMG_53722.jpg

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: MML
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Fiorano
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 179
Senast: Lady_S
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
484
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama