Tävlingskavaj med långa ärmar!!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hopplapolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 4 240
H

Hopplapolle

Jag har problem!
Jag är lång, smal och har då långa armar, men det finns inte någon kavaj som är smal och har långa ärmar verkar det som!
Jag är inne på Pikeur Epsom eller Diana. Jag har str 38 men när jag provar kavajen så är ärmarna 10 cm för korta! Man blir då lite smått sur eftersom det inte är så värst mycket tid kvar innan tävlingssäsongen börjar!:cry:

Det måste ju finnas någonstans?!

Någon som har tips där jag kan hitta en kavaj med extra långa ärmar eller vad som helst? Jag är desperat!
:bow:

Sv: Tävlingskavaj med långa ärmar!!?

Jag har problem!
Jag är lång, smal och har då långa armar, men det finns inte någon kavaj som är smal och har långa ärmar verkar det som!
Jag är inne på Pikeur Epsom eller Diana. Jag har str 38 men när jag provar kavajen så är ärmarna 10 cm för korta! Man blir då lite smått sur eftersom det inte är så värst mycket tid kvar innan tävlingssäsongen börjar!:cry:

Det måste ju finnas någonstans?!

Någon som har tips där jag kan hitta en kavaj med extra långa ärmar eller vad som helst? Jag är desperat!
:bow:

Har samma problem! Köpte en Pikeur (minns ej modell just nu) och lämnade in den till sömmerskan som la ner ärmen åt mig, perfekt! Titta hur mkt extratyg som finns i uppviken så ser du om det är möjligt i den modell du väljer.

Det finns typ bara 3 cm som går att lägga ner och det räcker tyvärr inte på långa vägar!:(

Tar du Pikeur med dubbla storlekar (dvs. 72, 76, 80 osv) så har de längre ärmar än de i normala storlekar. Är de lite för korta går det att länga dem ännu mer.

76 är med för kort! men har ändå beställt den så får jag trixa lite och lägga ner ärmarna och sy på en extra kant med tyg.... så är det när man är lång tyvärr...:crazy:

Oj du måste vara jättelång. Vad fuskigt (säger jag som är 1.62 kort)!

Jag vet att Tuff Rider har "long" i många av sina kavajer, men de kanske inte finns i Sverige? Grand Prix har en kavaj som heter Elite Riding Jacket som också finns i "long"-storlekar. Jag kan PMa dig en länk om du vill!

haha, jag är 1,83 lång;) Ja det kan du göra om du vill:) Jag fick kavajen idag och den är som sagt för kort men snygg, det blir ändå kul att fixa lite med den ;)

Vill också ha den länken...

Jag vet vad du pratar om. Är 178 och har 36-38 i kläder. Helt hopplöst.

Hittade en "vanlig" kavaj som jag lade ner armarna på men den kan jag bara dressyr i för jag kan inte ta fram armarna...
Hr hittat en svart sammetskavaj från vero moda, den sitter som en smäck och är stretchig, bara det att all annan utrustning är blå...

Linda
*Följer med intresse*

jag har precis samma problem! har ungefär 36 i stl men hade behövt 42 i arm, typ ;) har gett upp och köpt en vanlig kavaj som armen ska förlängas på å ev en liten svart mudd, men kannske inte behövs om man har handskar till...

har gjort samma som dej mariiaE, jag har faktiskt idag lämnat iväg kavajen till en sömmerska som ska lägga ner kavajen några cm och sätta på en kant av svart sammet, tänkte att det kunde vara ett snyggt avslut på ärmen eftersom att "kragen" också har sammet på sig. Hoppas jag får tillbaks den snart så att jag kan visa hur det blev här!:)

Vill också ha den länken...

Jag vet vad du pratar om. Är 178 och har 36-38 i kläder. Helt hopplöst.

Hittade en "vanlig" kavaj som jag lade ner armarna på men den kan jag bara dressyr i för jag kan inte ta fram armarna...
Hr hittat en svart sammetskavaj från vero moda, den sitter som en smäck och är stretchig, bara det att all annan utrustning är blå...

Linda
*Följer med intresse*

Ja det är helt hopplöst verkligen! På vero moda? Har dom liknande ridkavajer?:) det var ju smart.

Helt vanlig svart kavaj, skitsnygg, den har långa ärmar och den är i stretch sammet så den är jätte bekväm...:bow:

Uppdatering:

Nu gav jag för en tid sen upp och sydde en egen kavaj.

Den vart riktigt snygg. Lovar att lägga in bild så fort den fastnat på en sådan...;)

Jag har samma problem, 171 cm lång. Har en Pikeur Skarlett och den är på gränsen för kort i armarna, men drar man med dem så funkar det. Har vanliga 36:an tror jag, eller 34 kanske det var?:confused:

Ojj, :o Mitt förgående inlägg skulle vara till Hopplapolle, råkade skicka det till dig, Faust_86... :o

kl
tjoho jag är inte ensam, eller ja kanske inte ´tjoho menmen. Fast det som är det värsta är att säkerhetsvästen ska få plats utanpå och det kortar ner ärmaran ännu mer :cry: spec då kavajerna har så enormt mkt extra tyg under ärmarna...

jacson , den med röd krage och marinblå . den har långa ärmar

Har samma problem som dig! ;) Jag ville ha en Pikeur Diana, men alla i affären hade alldeles för korta ärmar, så de hade möjlighet att beställa in en med extra långa :D

Horka har tydligen kort ärm, normal ärm och lång ärm på sina kavajer.

Nu har den fastnat på bild!

Tvling300908032.jpg

Tvling300908080.jpg

Det som inte riktigt syns på bilderna är att den liksom hänger ner snyggt över rumpan när man står på marken :bump:

Är jätte nöjd, sval och skön, stretchig och sitter som en smäck!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm... 2
Svar
25
· Visningar
2 654
Senast: Sonea
·
Utrustning Letar ny kavaj. Tävlar främst i dressyr. Är 178 cm lång med långa armar men är ganska smal. Vill ha en brun eller svart kavaj som...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: saffran
·
Utrustning Är nyss hemkommen från Tyskland där jag (såklart!) var inne i en hästbutik och kollade. Letar efter en ny tävlingskavaj nu till hösten...
Svar
9
· Visningar
2 811
Senast: avur
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och... 15 16 17
Svar
335
· Visningar
47 201
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka