Tävlingshäst/regn...

N

neferra

Undrar hur ni(/vi) som har tävlingshästar eller hästar i tävlingskondition som går ute gör vid regn?

Min häst går ute dygnet runt och vid ihållande regn/stormigt/kallt(under10grader) har hon täcke på sig.

Hur gör ni?

Sv: Tävlingshäst/regn...

Är det varmare än 5 plusgrader gör jag ingenting. Undantag om det hällregnar precis i anslutning till att jag ridit hästen ett rejält pass, då får blir det antingen stallet en stund extra eller regntäcke på. Har det sen regnat oavbrutet i ca 12 timmar händer det att jag tar in dom ett par timmar men inget regntäcke på när jag släpper ut dom sen igen.

Ska jag iväg på tävling tar jag in kvällen före och så blir det stallet hela natten...men så gör jag oavsett om det regnar eller ej;)

Sv: Tävlingshäst/regn...

Om det regnar mycket & länge så brukar jag lägga på ett regntäcke ...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
940
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka