Tävlingsgrenar?

A

alfadis

Finns C-klass ? vad heter grenarna där isåfall, eftersom tex V5 är som gamla lättfyrgång vad är då V3 jag vet att det är ett varv tölt eller trav ökad men är det lätt klass ändå. T5 är ju som lätt tölt men tölt i c-klass vad heter det. Det står ju inte C klass på anmälnings blanketterna, räknades c klasserna som öppen klass förrut det var två år sedan vi var igång och tävlade och mycket har ändrats känns virrigt dottern ska tävla v5 och t5 imorgon så nu funderar jag på nästa steg... kanske till höst tävlingarna om det skulle gå bra

Sv: Tävlingsgrenar?

HÄR kan du läsa om grenarna och deras betäckning.
Ja, Cklass finns och där heter grenarna V2. F2, T3 och T2.

/Malin

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
Islandshäst Om man ska på en tävling som har både öppen- och lättklass, alltså både tex V5, V2, T5 och T3. Får man då tävla en gren i lättklass och...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: Karin87
·
Islandshäst Hejsan! Jag ska börja tävla med min Islandshäst och funderar på grenar. Förut har jag bara hört om T1 T2 femgång, fyrgång, de...
Svar
10
· Visningar
3 977
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 297
Senast: incognito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka