TÄvlingsgrenar?

Anna Lilja

Trådstartare
Hej,

Det var ett tag sedan jag tävlade och känner att jag kommit ifrån reglerna (mycket har ändrats). Vet någon om det finns någon site där man kan hitta hur de olika klasserna definieras, både när det gäller hoppning och dressyr.

Vad betyder ex LA4, kan det vara både dressyr och hoppning. Lätt A vet jag, men vad betyder 4:an?

Tacksam för svar!

Sv: TÄvlingsgrenar?

dressyrprogrammmen har ett nummer tex LA1 LA2 osv för att det är olika program, med lite skillnader i svårighetsgrad och på olika stor bana, A1 och A2 går på kort å resten av LA-programmena på lång bana tex.

i hoppning heter klasserna för häst nuförtiden 0.90, 1.00, 1.10 osv

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 598
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 963
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 543
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar