Tävlingsfrågor (wras)

Fillifjonkan

Trådstartare
Har tävlingsdebut med lillpållen i helgen. Ska/bör man använda kedja i showmanship at halter eller är det en regel att man inte ska ha det?

I tex beginners trail, pleasure och horsemanship - ingår det galopp i dessa grenar?

Det första kan jag inte svara på. Jag har för mig att det skall vara kedja men jag kan ha fel.

I de klasser du nämnde så ingår galopp förutsatt att det inte är en "walk & trot" klass.

Beror på vad man har för grimma, till en riktig haltergrimma ingår ju att man har med kedja men har man en "vanlig" grimma går det lika utan kedja. Själv har jag tävlat med både och utan problem från domaren.... :D

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 909
Senast: Lycan
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 262
Senast: zassoo
·
Western Förra sommaren började jag rida privatlektioner i westernridning efter flera års uppehåll från ridningen och har tidigare ridit...
Svar
4
· Visningar
4 309
Senast: Cam
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 382
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar