Tävlingsdress

Russinet

Trådstartare
Hej allihopa. Jag håller på och skissar lite på en ny dress :D , men skulle gärna vilja se lite förslag. Hur ser era dressar ut? Gärna bilder också. :bump:

Ungefär så här ska min se ut: svart med vit vinkel och vita armbindlar och sedan en färg mellan det vita svarta; röd, blå eller grön. har även funderat på att ha vitt vid midjan också, nedanför vinkeln. vad tror ni, blir svart väldigt mörkt?

Sv: Tävlingsdress

Stig H Johansson har ju en svart med lite vitt mm i så det blir nog bra :D

jag har en svart dress nu, så jag hade bestämt mig för att INTE ha svart, men jag har ritat upp den här nu och den ser inte så mörk ut när det är så mycket vitt. Man kan väl ha en vit hjälm till den dressen?

Kan ingen lägga upp bild på sin dress? eller förklara hur den ser ut?

Jag har svart och blå. Tycker det är snyggt när det är lite mörkare. Man har ju vita byxor.

Är det ledigt så blir svart med vit vinkel säkert jättesnyggt. Jag röstar för blått eller grönt som "söm" färg, helt enkelt för att det är mycket snyggare än rött. :D Tycker du det ser mörkt ut så gör vinkeln lite bredare.

Jag har för mig att man inte får ha vit hjälm om man inte har det som grundfärg men kan ha fel om det.

solros skrev:
Jag har svart och blå. Tycker det är snyggt när det är lite mörkare. Man har ju vita byxor.

Är det ledigt så blir svart med vit vinkel säkert jättesnyggt. Jag röstar för blått eller grönt som "söm" färg, helt enkelt för att det är mycket snyggare än rött. :D Tycker du det ser mörkt ut så gör vinkeln lite bredare.

Jag har för mig att man inte får ha vit hjälm om man inte har det som grundfärg men kan ha fel om det.

Om inte annat är de mörka färgerna väldigt praktiska i tvätten... :idea:

Jag har också för mig det där med att hjälmen ska följa grundfärgen??? Annars skulle väl inte alla hjälmöverdrag finnas?? :D

Jag har ju ljusa färger i min dress och det uppskattas mycket av dem som vill hålla koll på oss, men så var det ju inte jag som valde dem från början. Som parantes kan tilläggas att jag i slutet på ponnytravkarriären hade svart och vitt i tävlingsfärg men när licensen väl var klar kändes det helt rätt att bli nostalgisk och ta tillbaka de färger jag hade när jag tävlade mina bra ponnyer...

/// ghost

Det här är min dress som min son nu kör ponnytrav i
melontimmymantorp7aug-05.jpg

solros skrev:

själv är jag mest inne på den gröna :D
jg har sett några med vita hjälmar och andra färger på dressarna... :crazy: så jag vet inte riktigt...

sen då svart/den färgen det blir av röd, grön el. blå revär

eftersom ajg inte vill ha så mycket svart så tänkte jag ju ha den här vita "remsan" under vinkeln, blir det för mycket? sedan kommer ju ändå de vita byxorna... :confused:

om jag har mina initialer på ärmen borde jag väl få ha dressen även om den liknar andra, har sett en hel del med vinklar men kanske inte i just de färgern.

hade tänkt mig satin-dressen (kan välja mellan polyamid och satin) vilket har ni?

Russinet skrev:
hade tänkt mig satin-dressen (kan välja mellan polyamid och satin) vilket har ni?

Hemsytt. :D

Jag har fortfarande inte kört ihop tillräckligt mycket pengar för att kosta på mig en sommar- och en vinter-"kostym"... :o

/// ghost

Vad du ska ha för material beror på när du ska köra…

Jag har en allväders/"höst och vår" från Brizy. Den är bra för det mesta men när det är 20 minus är det kallt även om jag plockar på massor under och på varma sommardagar är den jättevarm och lite stor… Om jag börjar köra lite oftare kanske jag köper en sommardress men det får bli i framtiden. Ångrar dock att jag köpte overall och inte byxa-jacka. Tycker det verkar smidigare… Fast det läcker lättare om det är riktigt blött. För det mesta är min alldeles utmärkt och jag är nöjd med den.

Min har föresten vita sömmar mellan det svarta och det blåa. Jag skulle nog inte valt att ha vitt nertill, isåfall tycker jag du ska ha färgade sömmar, annars kan det nog se lite konstigt ut. Man får inte ha exakt likadan dress som någon annan. Jag fick ta armbindlar på min för att göra den unik. Är det ponny eller stor häst du har/tar licens för?

Jag kör ponny och detta är min fjärde säsong. Nu känner jag att jag verkligen vill fortsätta, så då känns det lite mer mening att köpa en "riktig" dress. Tänkte därför rita en ny när jag ändå var igång, måste ju bli något man blir nöjd med. nu har jag en svart med gul hästsko, känns lite tråkig. tycker att solros dress var snygg, har nog sett något liknande på travet.

jag är rätt säker på att jag ska vinkel, tycker att dte är skitsnyggt

Ja, min dress är faktiskt snygg. :banana:

Tycker du det blir mörkt med så mycket svart kan du ha samma färg på armarna som på vinkel, eller revärer på armarna. Eller armbindlar...

Jag har dubbla revärer på byxorna, det tycker jag är snyggt.

Hörde att Lars-Åke "BABSAN"...ska designa dress till.. Svante Båth m fl!!

Ni som såg programmet skrattade säkert också när Babsan hade frågat vilken färg paljetterna skulle ha! :D

Så varför inte svänga till det lite..istället för matchande söm så tar du lite mer Gary Glitter korsa Elvis Presley-stuk på det hela!! :banana:

Eller varför inte försöka bli sponsrad av Dolce G..eller nåt! :idea:

giffan skrev:

"Min" bana ju! :d jättefin ponny! och snygg dress

jag har en mörkblå med ljusblått tryck. Lite tråkig så ska väl kanske byta ut den mot en COLOR=Magenta]RO[/COLOR]SA :p

min dress kommer att se ut så här:
svart jacka med turkos stjärna :)

Okej, tråden var kanske lite gammal nu :P
fats jag kan ju medela att jag har fått min dress nu och den blev svart ändå :P fast med grön revär på armarna och grön vinkel på ryggen i satin. den blev jättesnygg :D i

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 311
Senast: MML
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 279
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink...
2
Svar
37
· Visningar
12 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat