Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu har min omskolade dressyrhäst gjort sin tävlingsdebut inom körningen.
Visserligen utan tävlan men han är ju "nybörjare" och alla tyckte det var bäst att börja lite lugnt.
Någon som är nyfilken på hur det gick?
Jo det gick kanonbra
Latin och hans kusk/fodervärd var i Vellinge i lördags, seriekörning.
Dom fick 55 straffpoäng i dressyren och det hade gett en 2 placering.
I maratonkörningen hade de kommit på 14 plats av 25 om de hade räknats med i tävlingen. Han gick igenom vattnet utan bekymmer.
Han uppförde sig exemplariskt, åkte lastbil för första gången och "sov borta" utan problem.
Med tanke på att han är körd ca 10 gånger sen han bytte gren så tycker jag han har tagit sig an det "nya jobbet" superbra. Kusken är sååå nöjd med honom
Nästa tävling är den 20 augusti (också seriekörning) i Bollerup och då är de med i laget.
Var och tog kort på träningen i onsdag, de kommer så småningom
Men så roligt!! Det var inte länge sen du funderade på att sälja han som körhäst va om jag inte minns fel? Vill gärna se bilder! 55 straff var ju inte fy skam. Och lycka till till nästa tävling!
Tack
Bilder kommer!!
Jo, det var inte länge sen jag började fundera på att sälja honom, jag hittade en som letade körhäst men hon ville inte köpa utan bara ha en på foder. Eftersom jag inte riktigt var säker på om jag ville sälja och inte heller säker på hur han skulle fungera som ren körhäst (det är ju nästan 2 år sen han kördes regelbundet) så var detta den perfekta lösningen.
Tack! Tror att allt kommer från Tyskland.
Bröstan var lite i minsta laget eftersom hon har haft den på sina islandshästar, så hon ska se om det funkar med den. Än så länge har det gått bra.
Du, vad är det för sorts vagn ni använder där, tillverkare, land?
Och så är jag så nyfiken på bröstan! Har själv velat prova den eftersom en vanlig brösta inte riktigt passar Donna. Har ni provat en vanlig oxå, skillnad?
Hästhantering
Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Skola & Jobb Det är väl ganska talande att svenska riktlinjer för utredning av adhd och autism båda trycker på att underdiagnostik förekommer. Trots...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.