Tävlingsdatabasen

Apollo 13

Trådstartare
Ursäkta mig som är super grön...
Men när jag går in och söker tävlingar i tävlingsdatabasen så får jag upp alla tävlingar.. MEN, det står inte vilka klasser det är?

Jag vet att när jag sökte på tävlingar i höstas, så stod det tydligt vilka klasser det var... är jag helt tappad, eller är det något som ändrats?

Sv: Tävlingsdatabasen

Är det länge kvar till tävlingarna? De kanske inte har hunnit få ut infon på TDB ännu?

Den första tävlingen som kommer upp är den 6 februari, det är den enda tävlingen som det kommit en propp till, och i proppen går det ju givetvis att se klasserna..

De andra tävlingarna är från 26 februari och frammåt, i de finns det inga proppar och det står inget om klasser.

Jag minns nämligen att jag i juni förra året kunde sitta och sukta på tävlingar under HELA hösten.. nu står det ju inga klasser så nu går det inte att sukta :(

Funkar inte här heller. Antar att de har gjort om systemet för jag minns också att jag kunnat göra lång tävlingsplanering med klasser för. Nu får man vackert vänta till proppen är uppe för att se vad för klasser som kommer att finnas..

Jag kan se mer detaljerad info framtill den 20 februari. Som Feel också skrivit så kommer den infon närmare tävlingsdatumet.

Önskar att de kunde ha lite längre framförhållning :(

Kan ju bero på att de numera är skyldiga att skriva ut vem som ska döma och att det inte är klart med domare.

Funkar inte här heller. Antar att de har gjort om systemet för jag minns också att jag kunnat göra lång tävlingsplanering med klasser för. Nu får man vackert vänta till proppen är uppe för att se vad för klasser som kommer att finnas..

Aldrig i TDB iallafall, för där har klasserna aldrig legat synliga mer än i proppen som varit länkad.

Däremot på Förbundets tävlingstermin, men from i år är den länkad till TDB

Förra året

http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/mainf.htm

"TDB" har bara släppt möjligheten att skapa proppar för de som arrangerar tävlingar tom mars (ev första veckan i april). Detta troligtvis då hela systemet inte är "klart" och de jobbar med diverse "buggar" som finns.

Tycker också att det är riktigt irriterande att inte kunna planera tävlingssäsongen ännu. Jag har till och med mailat några av de arrangörer som finns i vår närhet för att se vilka klasser de planerat, men ännu inte fått några svar.

Synd om de som hade planerat att ha tävlingar tidigt, om det inte fungerar att lägga upp proppar...

Aha, men då här det säkert varit i det gamla systemet som jag spanat klasser:). Är ju trots allt nåt år sen jag gjorde det:p.

fast det verkar ju funka att lägga upp proppar? en tävling här i sthlmsområdet hade sin propp uppe!

får de lägga upp propparna hur tidigt som helst da.. kanske har med det nya om att bortlottningen är borta osv? jag tänker typ att de inte vill att tävlingarna ska komma upp för tidigt så man bokar upp sig på alla och sen bokar av i sista sekund typ.

Bara för det har det kommit upp totalt tre proppar nu i Stockholm. Så de är nog bara sena upp med info!:p

Som sagt så ska propositionen m.m. behandlas av respektive förbund, innan man kan anmäla/kolla klasser. :o Lite jobbigt nu då det varit julledighet så de tidigaste tävlingarna får lite kort tid för anmälan o.s.v.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 016
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka