Tävlingsbok??

Lydis

Trådstartare
Jag och min hund ska börja tävla i agility lite smått till hösten :)
Och jag har sett att man måste ha en tävlingsbok. Vad är det? Vad ska man ha den till? Måste man ha det på första tävlingen? Vart kan man köpa sånna?
:confused::confused::confused:

Sv: Tävlingsbok??

I SBKs regler för agility står det:

Tävlingsbok med mätintyg
Den tävlande hunden skall ha en tävlingsbok i vilken mätintyg ingår. På mätintyget
skall hundens storleksklass finnas angiven. I tävlingsboken skall tävlingsledaren
notera och vidimera de placeringar vilka meriterar till uppklassning och certifikat.
Tävlingsbok kan beställas via SBK.

Sv: Tävlingsbok??

Ofta säljer klubbarna det på klass1 tävlingar. Det är en bok där det finns information om vilken storleksklass din hund är inmätt i och så antecknas alla uppflyttningspinnar och senare cert som man tar i den.

Enklast är om man fyller i den innan tävlingen då hundens information ska vara ifylld innan hunden kan mätas in. Kolla med din klubb om de har beställt hem så du kan köpa en där.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka