Tävlingsanmälan

S

smurfis

Ja, så var det dax för första lokala tävlingen!!! Fjärilarna i magen kommer fram lite då och då...
Var ett tag sedan jag tog mitt gröna kort och hur jag skall tolka propositionen.
Det står: Hoppning i två faser.Bed A:0/A:0/A (120+0/70+0).

Kan någon hjälpa???:confused:

Sv: Tävlingsanmälan

Det betyder att det är omhoppning direkt efter grundomgången. Tidigare A1:c.
(120+0/70+0) anger vad det kostar att starta i klassen. Om du inte rider unghäst ska du sätta in 120:- för att starta i den klassen. (o om du rider unghäst ska du sätta in 70:-)

Ibland kan det stå (0+120/0+70) och det betyder att man ska betala anmälningsavgiften på tävlingsplatsen.

Vad är det du inte förstår?
Bedömningen innebär iaf att det är en fas 1(grundomgång) och är man felfri fortsätter man direkt till fas 2(omhoppning). Ibland är det en paus på 30 sekunder mellan fas 1 och 2 men det är rätt ovanligt. Brukar inte användas i Östergötland.
A:0/A:0 innebär att både fas 1 och 2 går på både fel och tid. Dock spelar tiden i fas 1 ingen roll om man är felfri utan den används bara för att separera de ekipage med fel där.
Om du ska rida avdelning A är det en anmälningsavgift på 120 kronor. Avdelning B har en anmälningsavgift på 70 kronor.

Vilken tävling ska du till? Det är rätt dyrt med 120 kronor för en lokal tävling, även för stor häst. Det brukar vara en krona per cm däruppe ;)

Tack för hjälpen!
Det var mest kostnaden jag var ute efter. Lite oklart vad jag skulle sätta in för peng, men nu vet jag att det är 120 pix och ingenting annat som skall in eftersom jag inte rider unghäst.

håller med.. 150:-/klass på lokal tävling är ju mer åt det normala hållet häromkring iaf.

Jag har mest koll på tävlingar i Östergötland när det gäller ridhäst. Ponny har jag koll på överallt :p
När jag tävlade häst 03-05 var det nästan alltid en krona per centimeter i Sörmland, Örebro och Östergötland. Nu kan jag bara svara för Östergötland. För säkerhets skull kollade jag några tävlingar och de lokala hoppningarna tycks kosta ungefär en krona per cm.

Stockholm är säkert dyrare men jag vette tusan om jag skulle åka på lokalt och betala 150 kronor för en klass.

*KL*

Vi har då aldrig haft 30 sek emellan faserna. Brukar vara så mycket starter ändå.

Är det nån klubb i Östergötland som har förskottbetalning?

/Magnus (som nästan läser proppar varje dag men inte har koll.)
och som lämnat Östergötland.

Vi har då aldrig haft 30 sek emellan faserna. Brukar vara så mycket starter ändå.

Är det nån klubb i Östergötland som har förskottbetalning?

/Magnus (som nästan läser proppar varje dag men inte har koll.)
och som lämnat Östergötland.

Nej, som jag skrev används det ytterst sällan i Östergötland. Jag har inte stött på det på ridhäst, däremot på ponny några ggr. Då i Sörmland och Örebro. Det användes på en lokal ponnyhoppning här nere helgen som var.
Är ju (imo) mest till för klubbar som inte kan lösa tidtagningen på annat vis.

När jag var liten tillämpades då och då både anmälnings- och startavgift. Men jag kan inte minnas att det var särskilt många gånger. På senare år har jag nog aldrig stött på det.
Jag kollade igenom några hopp-proppar som hastigast och såg bara 0+xxx kronor.

Jag läser främst ponnypropparna, oftast inte lokala iofs men ändå :) Jag försöker ha koll på "mitt" Östergötland :p

*kl*

Den bedömningen hette förr i tiden A1: d (usch vad gammal man känner sig! :crazy: ) Den användes mkt på typ lokaltävlingar (då hette det C- eller D-tävling om jag inte är helt ute och cyklar) för att få ekipagen att "lugna" ner tempot och starta om på nytt, då det oftast blev full rulle från grundomgången in i omhoppningen! Denna bedömning förekommer nog knappast alls nu för tiden, om jag inte fattat det helt fel har de tagit bort den.

Senast ändrad:

Den bedömningen hette förr i tiden A1: d (usch vad gammal man känner sig! :crazy: ) Den användes mkt på typ lokaltävlingar (då hette det C- eller D-tävling om jag inte är helt ute och cyklar) för att få ekipagen att "lugna" ner tempot och starta om på nytt, då det oftast blev full rulle från grundomgången in i omhoppningen! Denna bedömning förekommer nog knappast alls nu för tiden, om jag inte fattat det helt fel har de tagit bort den.

Äh, det hette den när jag tävlade ponny i början och jag är bara 20 år :) Det fanns alltså även på den tiden när det hette lokal.
Och visst förekommer den. Som jag skrev tidigare, senast helgen som var.

Jasså den finns fortfarande!!!! Där ser man! Här nere hos oss har jag inte sett den, men kollar sällan ponnytävlingar måste jag erkänna! :angel:

Nej, det var några i stallet som var iväg på den tävlingen. Min egen ponny går ju aldrig lokalt och på högre nivå har jag nog aldrig stött på det.

Liknande trådar

Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: tuaphua
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Anna-Bella
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 685
Senast: Sootie
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 870
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar